Midden in de Morvan - Reisverslag uit Château-Chinon(Ville), Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Midden in de Morvan - Reisverslag uit Château-Chinon(Ville), Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Midden in de Morvan

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

16 April 2016 | Frankrijk, Château-Chinon(Ville)

Les Settons - Chateau-Chinon 32 km
Een beetje treuzelen vanmorgen hielp om een flinke plensbui over te laten gaan. Toen gauw op pad. Vlakbij het hotel lag een barrage van het Lac Des Settons, hier de enige foto van vandaag met een streepje zon.
Na tweederde van het meer rond gefietst te hebben werd het weer klimmen. Op naar Chateau-Chinon dat mij wel een leuke plaats leek en niet ver weg was. Berg op flink zweten, bergaf flink koud omdat het grotendeels regende vandaag.
Al vroeg in het hotel, dat er laten we zeggen zeer eenvoudig bij staat. Bijna louche te noemen, maar het is voor één nacht dus geen probleem. De patron is wel erg aardig.
Ik was nog op tijd voor de fietsenwinkel, ware het niet dat die bedacht had dat ie vandaag eerder ging sluiten dan op zijn bordje staat. Nog geen reserve kettingschakels dus kunnen scoren helaas.
Chateau-Chinon valt een beetje tegen, misschien doordat het buiten seizoen is want er zijn toch wel aardig wat brasserieën en cafés. Lekkere wandeling gemaakt helemaal omhoog naar Le Calvaire. Inderdaad op een top met drie kruisen. Van hier een prachtig uitzicht over de omgeving totdat de volgende bui eraan kwam. Het weggetje omhoog zou ik met de fiets niet kunnen en met de auto niet durven, zo steil!
Morgen alweer de Morvan uit.

  • 16 April 2016 - 22:57

    Marian:

    Hoi pap! Je schiet al aardig op, wel jammer dat het zo regende! Toch boven gekomen, knap hoor
    Wij vertrekken morgen naar een iets met zon-zeker oord:)
    Liefs!

  • 17 April 2016 - 09:26

    Annekee:

    Dag Kees, wat een prachtige verslagen lezen we weer van je. Een genot om te lezen, en net of we een beetje mee fietsen. Afgelopen zomer heb ik nabij Chateau Chinon, waar je gisteren was, een schilderweek gedaan. Ik vond ook niets aan dat plaatsje. Er staat me ook vaag bij dat er iets mee aan de hand was, maar kan het me niet herinneren. Vanochtend was ik al vroeg aan het strand, maar toch te laat, want de blauwe lucht had net plaats gemaakt voor regenwolken, dus ik heb het niet helemaal droog gehouden. Ik hoop dat jij meer zonnige dagen tegemoet gaat, dat fietst toch een stuk lekkerder.
    Veel plezier!

  • 17 April 2016 - 13:48

    Paul:

    aan get Lac des Setton zijn wij in 2009 bijna van de camping gewaaid. Ben je ook op de Mont Beuvray geweest, Kees? Volgens de overlevering overwon Julius Caesar daar rond 50 vC de Galliërs onder leiding van vergincetorix. Marian en ik hebben daar op een omgevallen boomstam onze lunchboterhammetje opgegeten met uitzicht op de zuidelijke laagvlakte. Mooie plek voor een mooie reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 136643

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: