Hollands tafereel - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Hollands tafereel - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Hollands tafereel

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

10 April 2016 | Frankrijk, Épernay

Reims - Épernay 50 km
Met twee sinaasappels voor onderweg, gekregen van de hotelbaas, in de tas eerst de buitenwijken en voorstadjes van Reims bezichtigd. Wat een troosteloze zooi, daar wil je echt niet wonen. Na drie kwartier was ik eruit en doemde gelijk de eerste wijngaard op. Inmiddels een lekker zonnetje tevoorschijn gekomen, dus effe lekker doortrappen om bij het wijnmuseum in Verzenay te komen.
Op de laagvlakte leek het wel Nederland: rechts een windmolen (goed kijken op de foto) en links een heuse vuurtoren (ik denk niet dat ie licht kon geven). Daar moest ik zijn: Le Phare, begin 1900 neergezet door één van de champagne boeren en nu een museum temidden van de wijnranken. Het was een hele stevige klim (dubbel hellingpijltje op de kaart), maar ik heb 't net zonder lopen gehaald. Leuk museum en vanaf dat punt ook prachtige uitzichten over de hellingen en vlakten er omheen.
Om Épernay te bereiken mocht ik nog een keer zo zwaar aan de bak, want uiteindelijk moest ik de hele Montage de Reims oversteken. Na deze tweede grote klim was het grotendeels afdalen tot in Épernay dus kon ik onderweg nog wel even afstappen om een heerlijke eclair au chocolat naar binnen te werken bij een plaatselijke bakker. Na het opfrissen nog even het stadje in en een hapje eten. Een geslaagde dag! !
Marianne, ja het is zeker ook vakantie, niet alleen maar (hard werken) op de fiets.
Bij Brussel, Waterloo en Reims heb ik foto bijgeplaatst; verbinding camera - tablet werkt nu.

  • 10 April 2016 - 21:32

    Marian:

    Mooie foto, van de wijngaard!

  • 10 April 2016 - 22:46

    Theo:

    Gaat dat wel goed Kees? Eerst ruim een week kroegentocht en nu van wijnboer naar wijnboer.

  • 11 April 2016 - 08:10

    Cor:

    En dan nu aan de eclair au chocolat............. of ik Jacques hoor!!!

  • 11 April 2016 - 08:53

    Kees:

    Theo en Cor jullie beginnen te begrijpen waarom ik door Frankrijk wil en niet er overheen om in Spanje te komen.

  • 11 April 2016 - 09:03

    Anne-rose:

    Leuke foto's gelukkig is het ook vakantie voor je en niet alleen hard fietsen. Den fijne fiets dag het mooie weer tegemoet.

  • 11 April 2016 - 10:21

    Ria:

    Ha Die Keessie,
    Nu heb ik even tijd en verbinding om je verslagen te lezen. Het is zo heet dat ik er niet aan moet denken om die inspanningen op de fiets te moeten leveren. Maar het klinkt voor jou fantastisch, wijntje erbij gebakkie, fijn voor je.
    Hier is het ook geweldig maar veel te zien, te doen en uit te leggen, kortom prima Bangladesh reisje.
    Trees heeft dikke pret , veel bekijks en naar haar zin.
    Aan Reims heb ik niet zulke goede herinneringen behalve dat ik daar de auto heb gecrasht onder het tolpoortje. Nog jaren bukkend parkeergarages ingereden, nu is het wat gesleten. Het kan er dus ook mooi zijn... .

  • 11 April 2016 - 11:39

    Arjan:

    Veel Succes Kees!

    Ik ben half mei ook een weekje in de Pyreneen (Bordes, Pau), maar ik denk niet dat je dan al daar bent.

    Groet

    Arjan

  • 11 April 2016 - 20:00

    Marga:

    Hoi Kees,
    Leuk om je verslagen te lezen. Attent van je dat je Arthur een kaart hebt gestuurd voor zijn verjaardag. Een verrassing!
    Groeten, Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 136255

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: