Relaxen - Reisverslag uit Brussel, België van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Relaxen - Reisverslag uit Brussel, België van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Relaxen

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

03 April 2016 | België, Brussel

Brussel - Brussel 0 km
Vandaag een heerlijk relaxte dag samen met Ria.
Ontbijt in dit prachtige hotel Mozart. Je kijkt je ogen uit als je door de gang loopt en de kamer is evenzo helemaal af. Het hele hotel is marrokaans, moors, ingericht met poortjes, tegels sierstucwerk en van die kleurige lampjes. Wat dan weer heel apart is zijn de (west)europees aandoende schilderijen op die noordafrikaanse muren. Een hele aparte maar ook leuke combinatie, helemaal met de muziek van Mozart op de achtergrond.
Allereerst het Atomium bezocht, daar wilde ik altijd al eens heen. Ik vond het een prachtig bouwwerk met mooi uitzicht over Brussel. Erheen nog met de metro. Hoewel niet eenvoudig omdat niet alle stations open zijn vanwege de bewaking. Die hebben we overal in de stad volop gezien maar geen enkele last van gehad.
Terug van het Atomium de hop-on-hop-off bus genomen en dat hebben we de hele dag zo volgehouden: stukjes wandelen, stukjes bussen. En de terrasjes zeker niet overgeslagen want het lentezonnetje was te goed voor ons!!
Begin van de avond werd het dan toch tijd voor het minst leuke deel van de dag : afscheid nemen van elkaar voor ruim 3 maanden. Ria met de trein naar huis en ik diner gaan scoren in een restaurantje waar voornamelijk lokale mensen en vaste gasten komen. Zie de foto. Heerlijk gegeten en naar hotel terug. Genoten van een fijn weekend met Ria en vanaf nu echt alleen.
Morgen maar eens kijken waar ABBA over zingt.

• 04 April 2016 - 18:45

Theo:

Hoi Kees,
    Klink gezellig in die thans zo gevaarlijke stad.
    Het aantal kilometers viel kennelijk ook wel mee.
    Fijn dat jullie samen genoten hebben.
    Groet,
    Theo