Tussen de rotsen - Reisverslag uit Vinebre, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Tussen de rotsen - Reisverslag uit Vinebre, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Tussen de rotsen

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

22 Mei 2010 | Spanje, Vinebre

Vilanova de Prades ligt hoog dus ik mocht met een afdaling beginnen. Da’s lekker! En prachtig uitzicht op het rotsmassief van Montsant (Parc Natural de Montsant). Wat opviel was dat de rotslagen onderweg steeds een andere kleur kregen naarmate ik lager kwam.
Maar naar beneden betekent toch ook weer ergens omhoog. Flink zelfs, naar het uitzichtpunt Crestes de la Llena. Hier had je zo’n mooi zicht op waar ik vandaan kwam (Ulldemolins) en nog steeds de rotsen van Montsant. Je kon hier heel goed zien hoe ooit de lagen over en onder elkaar geschoven moeten zijn. Vervolgens hoog op een bergkam 10 km lekker fietsen, links de rotsen en rechts een grote vlakte van Lleida.
In het dorpje Margalef even opgestoken. Hier zat een Nederlands echtpaar die precies de andere kant op ging; ze kwamen uit Marokko op de fiets. Ik ben echt niet de enige fietsgek hier. Zij vertelden dat het hostel in Vinebre waar ik naartoe wilde waarschijnlijk vol zat, want zij mochten er maar één nacht doorbrengen. Ik begon me al ongerust te maken, want dat betekende al gauw 30 km extra vandaag. Ik heb lekker doorgereden in de afdalingen die kwamen en was tegen tweeën ter plaatse. Inderdaad ze zaten vol. Dus vragen waar dan wel hotels of campings in de buurt waren. Al pratende kwam de vrouw des huizes(?) op het idee dat ze nog een klein kamertje hadden. Maar ik moest eerst gaan kijken voordat ik ja zou zeggen. Welnu het is klein, maar heeft een bed, een douche/wc en is schoon. Voor één nacht helemaal goed; ik heb duurdere gehad voor maar een klein beetje groter. Bovendien kon ik gelijk aanvallen voor mijn lunch, en dat is hier een warme maaltijd.
Daarna spullen afgeladen, lekker gedoucht en het dorpje Vinebre (het ligt bijna aan de Ebro) nog bekeken. Veel is het niet en alles is dicht ook na 17 uur nog.
Al met al een tocht om volop van de natuur te genieten.
Marian, aqui hace uno tiempo muy bien: sol y calor. Estoy moreno en mi cara, pierna y brazos, pero blanco en todo otros, así en calzoncillos de baño esta una vista malo. Besos, papá

  • 23 Mei 2010 - 14:45

    Eva:

    Wow, ziet er mooi uit, weer heel anders.
    en het lijkt helemaal niet op hoe ik me spanje voorstel, van wat ik ervan heb gezien is het heel door, maar ja je zit natuurlijk nog in het voorjaar..
    mooi hoor!
    Liefs Eva

  • 24 Mei 2010 - 10:36

    Francien:

    GA JE NU EEN WIJNPROEVERIJ BIJ NA AFLOOP VAN JE TOCHT HOUDEN ??? LIJKT ME WEL WAT EN DAN STEL JE METEEN JE AQUARELLETJES TEN TOON. IK ZAL ER ZIJN !!!
    PRACHTIGE FIETSWEGEN LAAT JE ZIEN OP DE FOTO, NIET GENOMEN TIJDENS DE KLIM HE DUS WE ZIEN ALLEEN DE MAKKELIJK FIETSBARE STUKKEN ?

  • 26 Mei 2010 - 15:20

    Anne-Rose:

    Je rijdt wel door een groen Spanje want het kan er ook heel verdoord uit zien maar met alle regen daar de laatste maanden is het wel mooi groen.

  • 27 Mei 2010 - 09:58

    Jos Van Dijk:

    Ha Kees,

    Ik ben even aan het bijlezen want ik had een paar dagen achterstand opgelopen. Het ziet er allemaal er mooi uit. Je voelt je wel klein tussen al die grote bergen. Maar wel groots dat je ze allemaal op gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 137154

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: