Bale, bale, bale - Reisverslag uit Manresa, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Bale, bale, bale - Reisverslag uit Manresa, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Bale, bale, bale

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

18 Mei 2010 | Spanje, Manresa

Dit is wat ik de hele dag hier hoor, het lijkt wel of overal “bale” (OK, prima, in het spaans) achteraan gezegd wordt.
Vanmorgen vanaf de camping in een grote afdaling de berg af gesuisd en de vallei over naar Tona. Een leuk stadje, waar ook leven in zat omdat ik er vroeg genoeg was. Ik daar zoeken naar ansichtkaarten maar nergens te vinden. Toen had ik wat aan mijn Spaanse lessen, want in de papeteria bleken de woorden “Tiene postals de Tona” wonderen te doen. De mevrouw vloog naar achteren en kwam 3 minuten later terug uit het magazijn met een rekje vol met ansichtkaarten. Blijkbaar ben ik de eerste toerist dit jaar in dat dorp.
Daarna natuurlijk aan de andere kant van de vallei weer naar boven kruipen tot 900m, maar onderweg mooie uitzichten op die vallei en de bergen waar ik vandaan kwam. Boven op de top lekker gegeten en toen een hele lange afdaling naar Manresa. Halverwege nog Moisà in, waar het weer eens uitgestorven was. In de afdaling had ik achter mij prachtige panorama’s met de Pyreneeën op de achtergrond (ik kan ze nog steeds zien!) en voor mij doemde op een gegeven moment de bergen van Montserrat op die als een schitterend silhouet boven alles uitsteken. Misschien ga ik morgen wel van de route af om hier langs te gaan.
Eenmaal in Manresa werd het minder leuk, vreselijk druk, toeristeninfo al gesloten, en geen hotel te vinden. Ik heb anderhalf uur rond gereden (met steile straten, dus doodmoe) en vragen had weinig resultaat. Tot een meneer mij wel een B&B kon wijzen. Die bleek echter vol, maar ze konden me wel verder helpen, heel vriendelijke mensen hier. Ik zit nu in een wat prijzig hotel, waar ze voor de internet ook nog eens € 6,50 per uur vroegen. Dat werd me te gek. Dus nu zit ik in café Mos (“een beetje eten” in het Catalaans) nadat ik ook na enig zoeken een restaurant gevonden had om wat te eten. Deze stad ligt me niet geloof ik zo, ik kan er geen wijs uit en het is erg moeilijk om iets te vinden. Het is overigens wel gezellig druk, op pleinen en de grote lanen staan zelfs stoelen uitgestald waar mensen gaan zitten om naar andere mensen die langs lopen te gaan kijken. Straks lekker slapen.

  • 18 Mei 2010 - 20:51

    Jos Van Dijk:

    Ha Kees,
    Je hebt een prachtig uitzicht op de nieuwe bergketen. Dat Luxe hotel heb je wel een keer verdiend

  • 19 Mei 2010 - 05:52

    Rick:

    Je schiet al lekker op Kees, volgende stop in Barcelona? Daar ben je nu in de buurt. Geniet ervan.

  • 19 Mei 2010 - 15:02

    Marian:

    Buenos tardes!
    Tambien tenemos tiempo bueno aqui, estoy muy bronzada despues de sentarme fuera por una hora. me parece que, mañana, estoy roja.
    me disfruta que españa te gusta!
    besos

  • 19 Mei 2010 - 15:49

    Anne-Rose:

    Zo je gaat nu ook al spaanse reactie krijgen.
    Ziet er wel lekker uit dat ijsje.
    Nou Kees tot het volgende bericht.

  • 19 Mei 2010 - 17:07

    Hans:

    Hoi Kees,

    Was het echt balen daar.
    Je had wel een mooi uitzicht.Hoe vondt je louders erg commerceel over al souverniers is dat nog steeds zo.Wij zijn druk bezig met de voorbereiding van surinamen waar wij in nov.naar toe gaan met Carlo en Elise nu groetjes van ons.
    Annemieke Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 137257

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: