Het Spaanse groene land in - Reisverslag uit Taradell, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Het Spaanse groene land in - Reisverslag uit Taradell, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Het Spaanse groene land in

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

17 Mei 2010 | Spanje, Taradell

Girona, en het rommelige gebied eromheen, weer verlaten over de Spaanse variant van fietspad: de Via Verde. Door mij af en toe de Via Merde genoemd vanwege de opbrekingen en de onverwachte betonplaten bij zijweggetjes waar je tegen opbotste als een hoge stoeprand. Eenmaal in Anglès aangekomen wat inkopen gedaan en toen echt de bergen in. Een schitterende route vandaag waarbij ik driekwart in of langs het bos gereden heb en veel geklommen. Hier is echt alles groen met hier en daar wat bloemen en rotsen ertussen. En slechts een paar dorpjes, wel leuke om te zien. Ze lijken alleen uitgestorven ’s middags, dat is wel jammer.
In het laatste dorp Taradell een biertje genomen (die had ik wel verdiend na 85 km vond ik) en daarna nog eventjes naar de camping. Jeetje wat een klim was dat zeg, die viel goed tegen, steil omhoog het dorp uit. Maar m’n tentje staat, lekker gegeten en ga zo slapen want ik ben echt moe.
Ik sta hier samen met 4 Nederlanders en 1 Canadees en allemaal fietsers dus aanspraak genoeg vanavond.

• 18 Mei 2010 - 20:18

Francien:

dit keer geen wijn ????

• 18 Mei 2010 - 20:46

Jos Van Dijk:

Kees, de foto's laten een onherbergzaam landschap zien. Maar wel erg gaaf. Leuk dat je ook andere fietsers treft. Dan kun je lekker ervaringen uitwisselen.

• 19 Mei 2010 - 15:52

Anne-Rose:

Fijn dat je meer fietsers tegen komt dan heb je wat aan spraak.
    De straten zijn inderdaad niet overal goed gestraat.
    Heb ook wat val patijen over randjes en stoepjes open putten in Spanje meegemaakt. GRoetjes.