Laatste dag in Frankrijk - Reisverslag uit Ceret, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Laatste dag in Frankrijk - Reisverslag uit Ceret, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Frankrijk

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

13 Mei 2010 | Frankrijk, Ceret

Vandaag hou ik een rustdag hier in Céret, net vòòr de Spaanse grens. Vanmorgen ook lekker ontbeten met een gebakken eitje. Morgen wil ik Spanje in op weg naar Figueres en Girona. En beter weer???
Het dorp Céret (of al een stadje?) is denk ik leuk om te bekijken, er staat genoeg. Eén nadeel het regent en regent en regent. Dus ben ik vanmorgen eerst maar eens een café met wifi-internet in gegaan, waar ik nu zit om het verhaal van gisteren en deze op de site te zetten.
Straks maar eens gaan rondkijken en wie weet vul ik dan dit verhaal nog aan.

De aanvulling: Vanmiddag het stadje rond gelopen en ziet er inderdaad leuk uit. Bij zon zou het veel mooier zijn maar dat terzijde. In de hoofdstraat staan prachtig grote platanen die beschermd monument zouden zijn. Er zijn twee poorten de Franse en de Spaanse afhankelijk aan welke kant van het dorp. Ook naar beneden gelopen naar de Pont du Diable, een hele oude brug met direct daarnaast een nieuwe en een spoorbrug. Van dit weer wordt je wel een beetje triest hoor. Ik hoop dat het morgen beter is. Terug op de camping werd het droog en ik heb zowaar 5 minuten in de zon gezeten en lekker gelezen met een wijntje erbij. Leo daar is ie weer, dit keer een Roussillon uit de streek. Duimen voor droog weer morgen.
:SMS update:: 14 mei 2010 :
2 minuten geleden spanje ingereden!

  • 13 Mei 2010 - 12:08

    Rosanne:

    Hallo ome Kees ik ben even bij mijn mentor achter de computer gekropen en heb jou berichtjes gelezen!!!
    Wat leuk dat je bijna in Spanje bent!! Heel erg veel succes met alle fietskilometers en zo le lezen ben je aardig aan het geniwten!!!! Hier in NL in het koude je weet wel... gaat het ook goed.
    Binnenkort ga we op familie weekend en heb imiddels vlinders in me buik. Want ik heb een vriendje leren kennen.
    Verder gaat de bh ook goed en ga ik van de week naar Walibi en in juli op vakantie. Daar heb ik wel zin. Groetjes Rosanne, oja die van de vlinders ken jij ook wel dat is herman

  • 13 Mei 2010 - 20:06

    Marian Van K.:

    Ola....In Fiqueres moet je zeker naar het Dali museum gaan.
    Dat is echt gaaf.

  • 14 Mei 2010 - 02:10

    Leo B:

    En dan vanaf morgen de spaanse wijnen met een lekkere paella.

  • 14 Mei 2010 - 02:19

    Leo B:

    Weersverwachting komende dagen: 20-25 graden, half bewolkt. Hopelijk is alle kou echt voorbij. Veel plezier verder en tot het volgende verhaaltje.

  • 14 Mei 2010 - 04:26

    Ria:

    wat een blubber zeg, nu mis je de dometarn boven de uitgang van je tentje.
    Goed bericht van Leo dat het warmer gaat worden, 20-25 graden klinkt wel prima. liefs Ria

  • 14 Mei 2010 - 12:22

    Leo B:

    Zo nu nog 86 dagen spaanse zon. veel plezier.

  • 14 Mei 2010 - 14:02

    Cor En Corrie:

    Dag Kees,
    Een hele prestatie, tot nu toe!!!
    Nu op weg naar één van de eerste hoogtepunten in Spanje; Fiqueras. Bedenk, als je langs en door het museum loopt, naast alle bijzondere en fraaie werken die Dali heeft gemaakt en nagelaten........; waar ligt de grens tussen het bijzondere en waar hij tracht je op het verkeerde been te zetten. Of probeert hij je gewoon te belazeren? Luister goed, als je op zijn tombe staat, of je hem hoort lachen of misschien wel schateren!
    Ben benieuwd!!!
    Groeten,
    Cor en Corrie

  • 14 Mei 2010 - 20:07

    Francien:

    ik hoef niet veel moeite te doen om met je mee te sippen over die regen en dat gekledder in die modder. Komt met de leeftijd mee ??

  • 15 Mei 2010 - 06:25

    Annekee:

    Ha Die Kees! Dat je ondanks al die regen stug blijft doorfietsen vind ik een groot compliment waard. Je bent tenminste geen mooi-weer-fietser! Hopelijk gaat dat toch de komende dagen veranderen. Gisteren was het hier voor het eerst weer een mooie zonnige dag. De terrassen zaten meteen weer vol.
    De komende week wordt voor Theo en mij een feestje, want we vertrekken over een uurtje naar Rome voor een bijscholing op het gebied van persoonlijkheids-stoornissen. Ik verheug me op zowel de inhoud van de cursus als het ontspanningsdeel! Voor de zekerheid neem ik ook een warme trui mee...

  • 15 Mei 2010 - 10:28

    Jos Van Dijk:

    Kees, Gaaf dat je weer een land aan je rijtje kunt toevoegen. Nou spanje heeft ook hele goede wijnen, dus die kun je ook aan je lijstje toevoegen. Hoe doe je dat met je wijn maak je elke dag een fles leeg of neem je hem mee voor de volgende dag. Bij mij zou hij de volgende dag niet redden, maar ik weet niet hoe dat bij jou gaat.

  • 15 Mei 2010 - 16:46

    Anne-Rose En Ria:

    Zo Kees wat een gesop in die regen maar gelukkig kan je ook van een klein zonnestraaltje genieten.
    Gelukkig bereikje snel Spanje maar ja afwachten of het daar beter is.
    Anne-Rose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 136843

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: