De Voie Verte - Reisverslag uit Quillan, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu De Voie Verte - Reisverslag uit Quillan, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

De Voie Verte

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

10 Mei 2010 | Frankrijk, Quillan

Vanmorgen voor vertrek eerst m’n verhaal van gisteren op de site gezet, want dat wilde ik graag ‘kwijt’. De route vandaag was niet zo spectaculair als de afgelopen twee dagen, maar wel lichter voor wat betreft de te verrichten arbeid. En dat was ook de bedoeling.
Door een mooie vallei van Foix naar Lavelanet. Vandaar liep een Voie Verte die ongeveer gelijk liep met mijn route. Dus ik heb die Voie Verte maar eens geprobeerd. Voie Verte: zo worden hier in Frankrijk de nieuw aangelegde fietsroutes in het buitengebied genoemd. Deze volgde het traject van een oude spoorlijn, dus weinig op en neer en zelfs een echte tunnel. Het schoot lekker op, ondanks het plaveisel dat niet echt comfortabel was. Toch leuk om eens te doen.
Ik was eigenlijk wel toe aan een bakkie, maar het café in Puivert is van maandag tot en met donderdag gesloten. Wat een pech! Dan maar door over de “grote weg” naar Quillan. Een alternatieve route is hier niet en de verkeersdrukte viel mij mee gelukkig. Vlak voor Quillan de derde col van 600m van vandaag, maar de afdaling naar het stadje was heerlijk als je van snel dalen houd (zoals ik). Maar ook prachtige uitzichten waar je dan wel effe voor moet stoppen (doe ik ook trouwens).

  • 11 Mei 2010 - 20:03

    Judith H:

    De voie verte bij de boerderij van mijn ouders is een grote grasmat... Nog mazzel met jouw plaveisel...

  • 13 Mei 2010 - 07:18

    Anne-Rose:

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 137294

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: