Veel supporters op mijn weg - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Veel supporters op mijn weg - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Veel supporters op mijn weg

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

05 April 2010 | Nederland, Bergen op Zoom

Voordat ik echt kon vertrekken was er thuis een Nepalees ritueel ter afscheid. Ria en ik hebben onze duim in de henna gedoopt. Die duimen blijven vervolgens wekenlang bruin-oranje ten teken dat we van elkaar houden en om aan elkaar herinnerd te worden in de lange tijd die we van elkaar gescheiden zijn. Vervolgens een T-shirt over alles aan getrokken dat door de drie dames die thuis achterblijven beschreven en beschilderd was. Door een groot uitgeleide comité van familie, vrienden, buren en de haan van Harrie uitgezwaaid. En weg waren Marian en Kees.
Door het Delfland, de chemiepijpen van Pernis en het polderland van Beijerland, met pontjes oversteken, tegen een flinke wind in die ’t behoorlijk koud maakte, na 50 km uiteindelijk in Zuid-Beijerland voor het eerst een bakkie kunnen doen. In dit platteland met de zondagse rust was een Chinees de eerste die open was. En wat een toeval: het was hetzelfde restaurant als waar Ria en ik (op weg naar Leo) 25 jaar geleden ook al eens voor het eerst op een lange fietstocht onze dorst konden lessen.
Daarna door naar Willemstad waar zowaar een zonnetje scheen en een hoop dagjesmensen in dit vestingstadje. En hier volop cafés, maar dit is dan ook Brabant. Het laatste stuk naar Bergen op Zoom was nog flink ploeteren tegen de wind in en de kilometers gaan dan ook mee tellen. Na 104 km konden we onder de douche en in ’t Appeltje lekker gegeten. Hier kwam collega René mij nog even gedag zeggen. In zijn huidige project zal ie ‘t zonder mij moeten doen.
Nu die supporters nog: ik ben de hele weg door allerlei mensen aangemoedigd. En allemaal wisten ze mijn naam: “Goeie morgen Kees”, “Kom op Keessie”, “Nog effe doortrekken Kees”. Hoe dat kan? Nou daar blijkt zo’n zelf beschreven T-shirt uitermate geschikt voor. Heel leuk om te merken.
Nu lekker slapen en morgen een kort dagje met Marian naar Antwerpen.

  • 06 April 2010 - 08:26

    Theo:

    Hou vol Kees, nog maar vier maanden min één dag.

  • 06 April 2010 - 09:06

    Eva:

    Nou dat wordt nog wat met die supporters!! Als ze op dag één al beginnen.. zij weten niet dat je nog maar 3,5e maand hoeft!! haha...
    Ik hoop dat het super wordt!! Morgen afscheid van Marian en dan echt alleen verder!!
    Hopelijk wordt het de reis van je leven!!

    Heel veel liefs Eva
    ps mama zat gister al bij LTT!!! haha..

  • 06 April 2010 - 15:17

    Ria :

    de eerste honderd km zijn binnen!!
    liefs Ria

  • 06 April 2010 - 15:24

    Judith Van Dijk:

    Hoi!
    Ik heb gisteren nog erg aan je moeten denken! Ik was met 3 vriendinnen van Scheveningen naar Noordwijk gaan wandelen met de rugzak. Wij hadden die stevige wind mee, maar jij moest er tegen in! Succes en veel plezier!

  • 06 April 2010 - 18:09

    Marian Van K.:

    Zo, de kop is er af.
    Paul en Marleen zagen jullie nog fietsen bij de Lier.De vaart zat er goed in.
    Zet'm op.
    groetjes Marian

  • 06 April 2010 - 19:42

    René:

    Hoi Kees,
    Goede reis. Veel succes en groeten aan onze ex-collega Philippe Vermeulen!

  • 07 April 2010 - 03:10

    Leo B.:

    Hoi Kees, vanaf vandaag het echte werk. Geen Marian meer die jou uit de wind zet. Heel veel plezier en succes.
    Leo

  • 07 April 2010 - 06:07

    Ton En Marijke:

    Kees heel veel succes op je reis, je hebt er heel erg naar uit gekeken en nu komt het echte werk eraan, zonder Marian.

    Heel veel plezier we volgen je.

    Groetjes Ton en Marijke je buurtjes

  • 07 April 2010 - 09:38

    Rick:

    Kees heel veel plezier en geniet van al het moois wat je tegenkomt.

  • 08 April 2010 - 19:30

    Francien:

    ik lees je berichtjes van achter naar voren merk ik. de tijden zijn veranderd, iedere dag mailen, je hebt er een dagtaak aan maar ik vind het wel leuk en ben blij dat ik jeals grote zus nog een beetje in de gaten kan houden.
    geniet !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 137818

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: