De voorbereiding - Reisverslag uit , van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit , van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

20 Maart 2010 | ,

Mijn splinternieuwe fiets staat ongeduldig te wachten op het echte werk. Mijn tent, slaapzak en andere zooi liggen klaar om ingepakt te worden!
De laatste voorbereidingen staan voor de deur en dan is het zover: de rit naar en door Spanje kan beginnen.
De route door het voor mij nog onbekende Spanje is in grote lijnen uitgedacht, maar daar zal ongetwijfeld van afgeweken gaan worden.
Op Tweede Paasdag vertrek ik vergezeld door Marian voor de eerste etappe. Ik heb er erg veel zin in en het wordt steeds spannender, want hoe zal het zijn om alleen zo'n grote fietstocht te maken en je gezin zo lang achter te laten?
Over 4 maanden zal ik het weten en jullie ook als je dit dagboek volgt. Ik ben van plan regelmatig mijn belevenissen (prachtige natuur, mooie dingen om te zien, leuke mensen te ontmoeten, lekkere wijnen) en tegenslagen (die zullen er ook heus weleens opduiken) in dit dagboek te vereeuwigen. Uiteraard met wat plaatjes om de verhalen kracht bij te zetten.
Maar eerst morgen nog even proefrijden met volle bepakking, en de komende dagen de laatste dingetjes regelen. En niet te vergeten nog twee keer naar Spaanse les bij Isabel, die de afgelopen maanden vol enthousiasme heeft geprobeerd mij en m'n klasgenoten de kneepjes van de Spaanse taal te leren, en de geneugten van het Spaanse leven bij te brengen. En daar heel aardig in geslaagd is. Nu de vuurdoop van de praktijk nog.
O ja, ik moet ook nog een paar dagen werken voordat ik weg mag.
Ik wens jullie veel leesplezier de komende tijd.

:SMS update:: 3 april 2010 :
De tassen staan gepakt! De bandjes opgepompt, de kilometerteller op nul. Morgen Pasen vieren met gezin en dan maandag 9 uur gaat 't echt beginnen. Spannend!

  • 21 Maart 2010 - 11:03

    Rosanne:

    Vanaf je eigen mooie laptop die mee gaat op reis!! Wens ik je heel erg veel plezier met het fietsen!! Ik volg je belevingen via de meisjes en tante Ria..
    Geniet lekker van de sabat maandjes of vervroegd pensoien?/
    hihi
    Veel plezier

  • 22 Maart 2010 - 06:46

    Inge Van Cleef:

    Super! Succes!

  • 22 Maart 2010 - 10:28

    Liane Schilder Spel:

    Wat leuk dat we je kunnen volgen via deze site. Ik ga dit zeker doen ! Petje af voor de reis die jou voor de boeg staat. Ik wens je veel plezier en hoop dat je heel veel mooie ervaringen mag opdoen !

  • 22 Maart 2010 - 10:39

    Anne-Marie Verschoor:

    Veel succes en veel plezier met je fietstocht!

  • 22 Maart 2010 - 15:54

    Anne-Rose:

    Nou Kees of ik zondag kom weet ik nog niet want ik zou ook naar Jan gaan Maar ik wens je net zo veel olezier met je reis als met je voorbereiding. Geniet er van.
    Groetjes en liefs Anne-Rose.

  • 22 Maart 2010 - 18:54

    Hetty Murman-van Der:

    Dag Kees,
    Wij kennen elkaar niet goed maar toch zijn wij neef en nicht. Jammer dat je niet op de eerste familiedag op 18 april van de Van Reijsens kunt zijn. Je bent dan al even onderweg. Ik wens je vanuit de Betuwe een hele goede reis toe en ik hoop dat het je gaat geven wat je er van verwacht. Rijkdom aan ervaringen maar ook afzien in wellicht pijn en zorg. Dat hoort bij het leven. Wij volgens je reis via de computer. Mijn man Erik heeft vorig jaar 4 mnd in de Caribean gezeild met zijn zus en zwager. Heftig, dus ik ken het gevoel. Goede reis en behouden thuiskomst. Hetty

  • 25 Maart 2010 - 15:20

    Marcel (CROSS):

    Succes en veel plezier. Buen viaje!

  • 26 Maart 2010 - 14:36

    Sonja Weerman:

    Ha die Kees,

    Een geweldige uitdaging, ik hoop voor je dat het wordt zoals je verwacht.
    Ik wens je veel fiets plezier en geniet ervan.
    Ik zal je laten weten hoe mijn geweldige uitdaging is verlopen ha ha.

    groetjes, van een van je volleybal maatje

  • 27 Maart 2010 - 10:28

    Elly:

    Heel veel succes! We zullen je gaan volgen ;-). Ben echt heel benieuwd... Groet, Elly

  • 29 Maart 2010 - 12:53

    Hans:

    Kees sucses met je fietstocht we houden contackt.

  • 29 Maart 2010 - 12:58

    Francien:

    zo, ik heb je site gevonden en bij mijn favorieten gedaan want ik ga je natuurlijk volgen. het spannendst lijkt me ook hoe je gevoelsmatig met het alleen reizen uit de voeten kan. dat zou ik het moeilijkst vinden.
    de rest is leuk en uitdagend en daar ben je een schmitzje voor. dus hou me op de hoogte , misschien durf ik het dan eens aan voor een week ofzo.? ! .
    ik zie je nog wel maar nu alvast behouden vaart en niet te veel vocht ( zweet en regen ).

  • 30 Maart 2010 - 06:52

    Judith:

    Succes, dapper hoor...

  • 30 Maart 2010 - 10:03

    Marian Van K.:

    Ha die Kees,
    het is er zondag niet van gekomen je gedag te zeggen,dus bij deze: we wensen je een prachtige reis toe met veel mooie ervaringen en gaan je zeker volgen op je site.
    Adios.
    Paul en Marian.

  • 31 Maart 2010 - 15:52

    Judith Van Dijk:

    Hoi Ome Kees!
    Hopelijk heb je een mooi feest gehad zondag. Het is me niet meer gelukt om langs te komen helaas. Ik wens je heel veel plezier toe onderweg en ik kijk uit naar je verhalen.

    Groetjes,
    Judith

  • 31 Maart 2010 - 19:05

    Theo:

    Nou Kees, dat werken is nu klaar. De voorbereidingen schieten lekker op. Is je haar al gedaan? Fiets ze! Theo

  • 31 Maart 2010 - 19:07

    Theo:

    Je kan natuurlijk altijd online een consultje afspreken als het je te zwaar wordt.

  • 31 Maart 2010 - 21:21

    Kristof Breesch:

    Stoer Kees stoer :-) veel succes!

  • 04 April 2010 - 18:53

    Hetty Murman-v.d.sch:

    Kees,
    Nu gaat het er om spannen. Op het Hoogfeest van Pasen.
    Zet je schrap, en natuurlijk ook je gezin.
    Onderschat dat niet!
    Ik wens jou en je gezin een gezegende Paastijd en vooral jou een inspirerende reis.
    groetjes, Hetty, je nicht uit Geldermalsen.

  • 05 April 2010 - 08:28

    Erik Murman:

    Beste Kees,
    We zullen je missen op de "van Reijsen reunie" in Haarlem!!!
    Veel succes met je reis en hou het heel.

    Goede groet

    Erik: Echtgenoot van hetty van der Schaaf

  • 05 April 2010 - 10:14

    Ivo:

    Vanuit Utrecht een fijne reis gewenst! Heel veel plezier.

    Greetz,
    Ivo

    ps. Zorg je goed voor die kleine meid?

  • 05 April 2010 - 10:25

    Francien:

    goede reis en veel plezier. je start met mooi weer ( tenminste hier in bussum) dus een goed voorteken !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 137814

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: