Oude liefde ontmoet - Reisverslag uit La Louvière, België van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Oude liefde ontmoet - Reisverslag uit La Louvière, België van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Oude liefde ontmoet

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

05 April 2016 | België, La Louvière

Nivelles -La Louvière 45 km
Onder een dicht wolkendek dat af en toe een klein beetje lek was door de provincie Henegouwen getrokken. Daarbij vaak gestopt: niet voor bier of een bakkie, maar om naar m'n oude liefde te kijken. Ik reed vandaag namelijk dwars door het gebied met meerdere sluizen: het hellend vlak van Ronquieres, de nieuwste scheepslift van Thieu-Strépy en ook een hele oude hydraulische scheepslift bij Thieu. Ik als waterbouwkundige heb m'n hart opgehaald zul je begrijpen.
Op de foto's staan ze alledrie. Bij de lift ben ik boven geweest; de boten gaan 73 meter omhoog of omlaag dobberend in een bak water die met tig kabels op en neer wordt gehesen. 'T zijn machtige bouwwerken.
Nu al vroeg, iets over drieën, in mijn hotel voor vannacht. Dat is ook wel eens fijn, rustig aan doen en zo een hapje eten.
Morgen verder richting zuid. Zou ik Chimay al halen?

  • 05 April 2016 - 18:33

    Theo:

    Mooi is tie weer Kees,
    Ria heeft nauwelijks haar hielen gelicht of jij bent alweer bij een oude liefde.

  • 05 April 2016 - 19:44

    Ria:

    Geef mij maar een veld zonnebloemen met een zonnetje. Dit ziet er wat sombertjes uit. Op naar het zuiden

  • 06 April 2016 - 19:52

    Kees Schmitz:

    Ja het was behoorlijk bewolkt en grijs vandaag. Toch genoten van deze waterbouwkundige kunststukjes.
    Theo, ze zeggen dat liefde niet roest, maar deze toch echt wel, vooral de oudste van de drie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 136313

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: