Zoektocht naar Ecovia en kleine weggetjes - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Zoektocht naar Ecovia en kleine weggetjes - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Zoektocht naar Ecovia en kleine weggetjes

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

02 Juli 2010 | Portugal, Armação de Pêra

Vanmorgen een uur te vroeg op voor het ontbijt; ik was vergeten dat Portugal een uur later leeft. Maar na ontbijt kon ik gelijk weg want alles stond al gepakt en gezakt. Vanuit Tavira eerst het weggetje op waar wij een paar jaar geleden een hotelletje op vakantie hadden. En hier stond het nog steeds vol met citrusbomen waar de sinasappels en mandarijnen in hingen, een leuk gezicht. Via allerlei binnenweggetjes naar Estói, ook was het weer volop zoeken want de kaart is niet gedetailleerd genoeg en sommige plaatsten in Portugal hebben volgens mij een andere naam dan op de kaart gebruikt wordt. Maar de route was rustig en leuk om te rijden, dus geen probleem. Na een bakkie verder via de kleinere wegen om met een grote boog om Faro heen te kunnen gaan. En dat is aardig gelukt. Onderweg kwam ik langs een kerkje van São Lourenço, dat ik bezocht heb. Van binnen (mocht helaas geen foto) is het kerkje van top tot teen betegeld in blauw-wit, tot in het puntje van de koepel. Heel apart, maar het past wel in Portugal want ze gebruiken hier veel tegels op en in de huizen. De huizen hebben hier ook allerlei vrolijke kleurtjes en zijn bijna allemaal voorzien van schoorstenen met een aardewerk of betonnen kap erop in zeer verschillende modellen. Dat is heel leuk om te zien. In Quarteira was ik weer terug aan de kust voor een bakkie aan zee. Daarna werd het een behoorlijke zoektocht, want de Ecovia was heel slecht (of niet) aangegeven. Door Albufeira heen ging wel snel; Nederland stond toen met 1-0 achter. Maar daarna begon de zoektocht weer opnieuw, ook al had ik besloten de Ecovia te laten voor wat ie was. Uiteindelijk toch op de camping in Armação de Pera beland, waar ik de laatste 2 en extra minuten van Nederland-Brazilië in de receptie heb gezien. Moe en voldaan van een leuke dag kon een duik in het zwembad nemen.

  • 04 Juli 2010 - 13:06

    Marian Van K.:

    Ria en ik hebben vandaag ook heerlijk gefietst op de Veluwe met tropische temperaturen en 's middags tijdens het voetballen op een zeer rustige snelweg naar den Haag gereden met de radio aan. Toppie, erg gezellig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 136471

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: