Portugal binnengevaren - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Portugal binnengevaren - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Portugal binnengevaren

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

01 Juli 2010 | Portugal, Tavira

Het eerste stuk ging vandaag door het getijdegebied waarin ook La Antilla ligt, en deze kustweg was redelijk goed fietsen. Na een stukje drukke doorgaande weg in Ayamonte aangekomen voor een laatste Spaanse café con leche. Hier moest ik de rivier Rio Guiadana over en dat ging met de veerboot. De pont bracht mij van Spanje naar Portugal, waar ik in Vila Real aan kon gaan.
Na een beetje zoeken had ik de weg gevonden, helaas een drukke kustweg voor de eerste paar kilometers. Maar daarna een veel rustiger en vooral mooiere Ecovia. De naam klinkt mooi, de omgeving was ook leuk om in te fietsen, maar het plaveisel was toch wat minder. Maar goed het ging wel en dan hoefde ik niet te rijden met de auto’s langs mij heen scheurend. Over deze Ecovia in Tavira aangeland voor de eerste overnachting in Portugal. Onderweg door o.a. een kweldergebied gereden, en de lunch veroberd op een bankje met uitzicht op een kreek, waar een ooievaar en later ook nog een flamengo aan het fourageren waren. Tavira daar ben ik ooit eerder geweest samen met de dames en is dus heel herkenbaar voor me.
Ik ga dit gauw op de site plaatsen want de bieb gaat bijna dicht.

• 02 Juli 2010 - 04:34

Marijke En Ton:

Jeetje man wat ben je al een eind weg, Portugal alweer, jij wil straks niet anders meer, wat zal jij moeten wennen als je straks weer thuis bent, het is vreselijk mooi wat je allemaal ziet en doet, is er nog geen heimwee naar de dames.

Heel veel plezier in Portugal, ga je nog naar Albufiera.

• 03 Juli 2010 - 13:02

Anne-Rose.: