Drukke kustwegen - Reisverslag uit La Antilla, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Drukke kustwegen - Reisverslag uit La Antilla, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Drukke kustwegen

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

30 Juni 2010 | Spanje, La Antilla

Vanaf de camping wilde ik de oude kustweg nemen naar Huelva, maar na een paar kilometer kwam ik helaas toch op de drukke weg terecht. Hierlangs de hele petrochemische en havenindustrie van Huelva gezien, wel afwisselend maar niet echt mooi. Over een lange brug reed ik de stad in, waar Columbus als een poortwachter over het water en de brug staat uit te kijken. In Huelva heb ik nog een poging gedaan om wat leuke of mooie pleinen en gebouwen te vinden, maar veel is er niet. Dus na de koffiestop en wat boodschappen via een andere brug de Rio Odiel over om de stad uit te komen. Ook hier weer een drukke weg op, maar na een paar kilometer ben ik een heel rustig weggetje door een prachtig duinbosgebied ingeslagen. Een hele verademing na al die drukke wegen, want dat is wel het nadeel van een kustgebied (voordeel is dat er op fietsbare afstanden campings zijn). In dit bos twee wilde hondjes tegengekomen, die waren gelukkig banger voor mij dan andersom. Verder voornamelijk het gefluit van vogels en enkele mooie exemplaren gezien (welke?). Zo’n natuurgebied is heerlijk om te doorkruisen.
Eenmaal bij Cartaya kwam er een einde aan en begonnen de drukke wegen weer. Ik was al om 4 uur op de camping dus alle tijd om een biertje te drinken en te zwemmen (niet in de zee helaas want de camping lag wat verder van de kust dan ik gedacht had). Morgen ga ik Spanje verlaten en Portugal nader bekijken; krijgt de verliezer ook nog wat aandacht.

  • 03 Juli 2010 - 13:03

    Anne-Rose En Jos :

    Succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 136434

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: