Lange aanloop voor een duik - Reisverslag uit Mazagón, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Lange aanloop voor een duik - Reisverslag uit Mazagón, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Lange aanloop voor een duik

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

29 Juni 2010 | Spanje, Mazagón

Na Sevilla afgesloten te hebben met een koffie bij Starbucks ben ik de stad uit gereden. En dat gaat niet altijd helemaal goed, zo ook nu. Op de uitvalsweg dacht ik eerst zo kom ik op de snelweg dus ben afgeslagen waar het nog kon en terug gereden. Weer de borden gevolgd maar kwam hetzelfde uit, dus maar doorgereden, want er stond nergens een bord dat het niet mocht. Totdat ik ver op de oprit van de brug over de Guadalquivir reed, de weg werd ineens een Autovia. Teruggaan was geen optie, want de afslag was verder terug dan de brug lang was. Dus maar doorgereden, en het bleek dat ik niet de enige was gelukkig, een brommertje kwam mij voorbij zoeven. Na de brug kon ik er direct af en zat gelijk op de goede uitvalsweg. Pfff.
Het eerste deel van de dagrit door de voorstadjes was niet zo leuk. Een saai en niet mooi landschap, de olijfbomen kwamen weer terug maar stonden er niet florissant bij. En vooral in de eerste 25 km was het behoorlijk druk op de weg, daarna werd het beter. Na een lange lunchpauze in Almonte kwam het mooiere gedeelte. Een bos- en duinachtig gebied, dat soms trekken had van onze heidevelden. Het is het natuurgebied tussen de Doñana (delta van de Gualdalquivir) en Huelva een stad aan de kust. Grote delen van deze route ging over onverhard of slecht wegdek, maar de omgeving was het aanzien waard. Alleen waren een paar meer bomen voor wat schaduw wel fijn geweest, want het was heet vandaag. De twee dorpen die ik op het oog had om een hostal te nemen in geval ik te moe zou zijn, waren van de aardbodem verdwenen; op de kaart en de borden langs de weg stonden ze nog wel. Dus ik moest wel door naar de camping die ik op het oog had. Na ruim 90 km arriveerde ik daar op een heuveltop voor de ingang en zag ik voor het eerst deze reis de Middellandse zee. Je begrijpt wat het eerste was dat ik heb gedaan toen de tent stond. Een heerlijke verfrissende duik in de zee, en hij was al zo warm dat Ria er ook in zou gaan.
De camping is een hele grote, naar Spaanse gewoonten ingericht (denk ik) en dat betekent veel stof, tenten, caravans (of zijn het huizen), zithoekjes en auto’s onder grote blauwe en groene afdaken van zeildoek, soms met muren. Mooi is het niet, maar het zal zeker effectief zijn en ik kijk er maar één nacht tegen aan.

  • 29 Juni 2010 - 20:52

    Judith H:

    Haha, dat was vast hard rennen met die zelfontspanner ;-)

    Mooi, die ooievaars...

  • 29 Juni 2010 - 21:33

    Marian:

    Ik heb ook in de zee gezwommen, zondag!!

  • 30 Juni 2010 - 07:57

    Marga:

    ja ja kees je moet toch vaker truitje fietsen haahaha nog 2 dagen dan lig ik ook lekker in de zee te dobberen...onder de spaanse zon...
    Veel succes met de fietstocht verder ..

  • 30 Juni 2010 - 07:58

    Marga:

    zonder truitje bedoelde ik natuurlijk

  • 30 Juni 2010 - 11:59

    Ria:

    ziet er heerlijk uit die zee, dat is pas echt vacantie. Toevallig ben ik zondag ook in de zee geweest!!!!!!!
    Hier wordt het tropisch vrijdag zeggen ze..... we hoeven er niet zover voor te fietsen, maar al die mooie natuur hebben we natuurlijk wel gemist. gr Ria

  • 30 Juni 2010 - 17:54

    Ben En Anneke:

    beste kees ,
    het zal wel billen knijpen geweest zijn toen je op de snelweg terecht kwam.
    gelukkig liep het allemaal goed af.
    je bent inmiddels wel een ervaren fietser geworden,je kan zo met de tour de france meedoen.
    we wensen je nog hele fijne fietsdagen toe en kijk uit met oversteken.
    groetjes ,
    ben en anneke .

  • 01 Juli 2010 - 10:27

    Eva:

    Heerlijk die zee.. hier komt er ook een hitte golf aan, vandaag geloof ik rond 29-32 graden, maar morgen zelfs richting de 36!! Ben nog in dubio of ik in de zon ga liggen straks of dat ik het té warm vind!
    Maar eerst jou verhalen gelezen, daar ben ik ook weer ff mee zoet geweest (weekendje weg..twee dagen hard werken... en dan loop je meteen achter)
    Die foto met de ooievaars is ook super mooi (ook zonder ooievaars!!)
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 136356

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: