Afdalen en stijgende temperatuur - Reisverslag uit Arcas, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Afdalen en stijgende temperatuur - Reisverslag uit Arcas, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Afdalen en stijgende temperatuur

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

01 Juni 2010 | Spanje, Arcas

Vanmorgen heel relaxed begonnen met 30 km geleidelijk afdalen door een groene vallei waarin de Rio Júcar stroomt. Alleen bij het mooi gelegen stuwmeer van La Toba even omhoog. Maar na Uña moest toch aan de bak om bij de attractie van vandaag te komen: zo’n tien kilometer klimmen om La Ciudad Encantada te bereiken. In deze “Betoverde Stad” staan op een heel klein oppervlak heel veel rotsformaties vlak bij elkaar. De gekste vormen kom je hier tegen, sommigen hebben ook namen gekregen. Maar het is nog veel leuker zelf te bedenken wat je erin ziet. Na een uur tussen zoveel rotsen heb je er eigenlijk ook wel even genoeg van hoor. En dan stap je gewoon weer op de fiets door een prachtig bos dat hier rondom La Ciudad Encantada ligt en daalt af naar een echte stad Cuenca. Terrasje pikken op de Plaza Mayor; dat ging nog net want ze gingen alweer inpakken voor de siësta. Daarna dé attractie van Cuenca bekijken: de hangende huizen (erkers en balkons die boven de kloof hangen). Nou je moet ze zoeken en wel geteld zijn het er drie. Dus maar goed dat ik niet hiervoor in Cuenca een overnachting had gepland. Ik ben doorgereden naar een klein dorpje net buiten Cuenca, Arcas geheten. Dan kan ik morgen zo het weide landschap in, is wel zo prettig.
Het vermelden waard is nog dat ik vanmorgen met zo’n 18 graden vertrok uit de bergen en eigenlijk pas in Cuenca in de gaten had dat het daar zo’n 32 graden was. Wel een groot verschil, maar verklaarde wel waarom ik met de klim naar Cuenca toch wat meer moeite had. In de bar zag ik op het weerbericht op TV dat de hitte hier in Spanje heeft toegeslagen. Dat belooft wat voor de komende dagen. Extra water mee dus.

• 01 Juni 2010 - 20:56

Ria :

apart hoor, die rotsen en Cuenza.. Je hoort het, Eva heeft een foto van jou van opzij besteld!!
    Wat hoor ik nu, ga je met Leo naar Rotterdam fietsen, samen naar het werk??? Dat is een sportief plan, zeg.
    Die temperatuur klinkt heeeeeeeerlijk.
    liefs Ria

• 02 Juni 2010 - 05:47

Leo B:

Nog helemaal geen reactie, nou zet ik er even snel 1 op. Extra water is vanzelfsprekend, maar heb je ook aan een petje gedacht en zonnebrandcreme. Of is een petje niet nodig als je gewoon haar op je hoofd hebt? Je zal dit berichtje waarschijnlijk vanavond pas lezen, als het voor het eten is, eet smakelijk en anders alvast welterusten. En morgen weer een goede dag. Zo ik ga verder met mijn werk.

• 02 Juni 2010 - 05:48

Leo B:

had ik niet naar beneden gerold, staater al een berichtje van jouw Ria. Leuk he, dat hij mee gaat fietsen.

• 02 Juni 2010 - 07:15

Jaap En Laura:

Dag Kees,
    Wel verassend, dat jij kan zien wie jou volgen! Bedankt voor je kaart. We volgen jou op de voet of beter gezegd op het wiel. Het is niet alleen fysiek een hele prestatie, maar ook mentaal vraagt het heel wat. Dit wordt natuurlijk beloond door alles wat je onderweg ziet en beleeft. Veel succes toegewenst bij je verdere reis !!!!!!!!!

• 02 Juni 2010 - 18:28

Jos Van Dijk:

Ha Kees,

Gaaf gezicht die rotsen en de balkons zijn wel wat voor een scene uit James Bond. Dat met de terrassen moet je toch beter gaan plannen. Misschien is het een idee om ook aan de siesta mee te doen met zulke temperaturen!
    Genoeg drinken dus!!!
    Groetjes Jos