Temps de Flors in Girona - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Temps de Flors in Girona - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Temps de Flors in Girona

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

16 Mei 2010 | Spanje, Gerona

Een hele dag door Girona gezworven. Zo’n beetje alles gezien en geen voet meer over. Alle bezienswaardigheden waren vrij toegankelijk vanwege het bloemenfestival Temps de Flors. Overal lagen bloemkunstwerken: in de straten, in de kerken, in musea. Niet allemaal even mooi, en soms ook grappige. Zie de foto’s. Het festival bracht ook een gezellige drukte met zich mee, samen met het zonnetje een hele goeie dag gehad en nu gezond moe.
Ik geniet altijd van jullie reacties op de site, zodra het kan lees ik ze. Maar gisteren heb ik er echt om moeten lachen. Dat ik ook maar overwoog om het Dali museum niet in te gaan, dat ging een aantal van jullie echt te ver geloof ik, haha. Ondertussen was ik al in Dali geweest, want ik wilde het zelf ook erg graag zien. Maar soms zijn er van die momenten dat ik een keuze moet maken, dus ik zal nog weleens iets moois overslaan.

Inmiddels hoor ik overal vuurwerk en getoeter, dus ik denk dat Barcelona kampioen van Spanje is geworden (vanavond werd in alle bars en restaurants naar de wedstrijd gekeken).

  • 16 Mei 2010 - 22:06

    Harrie:

    Ha Kees,

    Die bloemkunstwerken waren toch voorbehouden aan Noordwijkerhout? Leuk dat ze het nu ook in Spanje doen. Hebben ze waarschijnlijk afgekeken.
    Fijn dat het weer een beetje beter wordt. Volgens onze berichten wordt het 28 graden bij jou.
    Groet,
    Harrie

  • 17 Mei 2010 - 02:11

    Leo B:

    Bij jouw 28 graden. Hier momenteel 11 graden, dat valt dus wel mee. Maar de regen komt met bakken uit de hemel, ik ben al een half uur aan het wachten tot het droog is, om dan te gaan hardlopen maar dat wil niet echt lukken. In die tijd jouw verhaaltjes en de reacties gelezen, nu dus niets meer te doen, dus ga ik nu toch maar voor een uurtje de regen in. De wijn zegt me niets, maar hij zal zeker lekker zijn. De weersverwachtingen worden steeds beter. Hopelijk wordt het niet te warm. Zo het is hier nu droog, dus snel schoenen aan en naar buiten.

  • 17 Mei 2010 - 09:58

    Judith H:

    Ha ome Kees

    Ziet er fantastisch uit daar... Wat een mazzel dat je daar bent met die bloemfeesten. Leuk dat wij er zo ook van kunnen mee genieten. Fijn dat het weer wat bijgetrokken is inmiddels!

    Heb wel aan je gedacht hoor, tijdens het fietsen in Luxemburg. Respect!!

  • 17 Mei 2010 - 13:12

    Francien:

    grappig dat bloemstuk bij die arabische baden. ik vind die juffrouw echter meer iers dan arabisch.
    na zo'n dagje weer moeite om op de fiets te stappen ?

  • 17 Mei 2010 - 15:04

    Ria:

    eindelijk eens wat te beleven op je vrije niet fietsdag, ziet er gezellig uit. liefs Ria

  • 18 Mei 2010 - 09:02

    Marga:

    Zo kees dat schiet lekker op zeg al bij gerona jeetje..
    Gister ook lekker een klimles gedaan maar dat gaat natuurlijk op tegen de klim's die jij al achter je kies hebt...
    Veel plezier in spanje lekker veel tapas eten want dat is zo lekker...

  • 18 Mei 2010 - 19:09

    Fred:

    ik stuur je vandaag een mail

  • 18 Mei 2010 - 20:43

    Jos Van Dijk:

    Ha Kees,

    Mooie bloemwerken, maar de rest van de stad mag er ook wel zijn.
    Het klopt Barcelona is inderdaad kampioen geworden. Barcelona was 1 groot feest tot de rellen begonnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 136421

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: