Dali overslaan? - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Dali overslaan? - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Dali overslaan?

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

15 Mei 2010 | Spanje, Gerona

Nog voordat ik jullie reacties vanmiddag gelezen had, had ik bedacht dat ik spijt zou krijgen als ik niet het Dali museum zou bezoeken. En het is zeer de moeite waard geweest om daar een paar uur aan te besteden. Zo veel kunstwerken van verschillende aard maar van één man in één gebouw, dat op zich ook al bijzonder is, ondergebracht. Soms vraag je je af wat Salvador Dali in hemelsnaam met z’n kunst wilde zeggen (of niets zeggen?). Intrigerend vond ik bijvoorbeeld de diverse werken waarbij vrouwen met laatjes op verschillende plekken van hun lichaam werden afgebeeld. Bijzonder is ook het gebruik van allerlei materialen, en veel kleur, dat mag ik wel. Ik heb mij er geen moment verveeld en er zo zeer van genoten dat ik even het terras op moest om het te laten inwerken.
Toen toch op de pedalen om in Girona te komen. Afgezien van de kilometers rondom en in de twee steden Figueres en Girona, een leuk ritje gehad. De Pyreneeën liggen nu echt achter me, maar plat is het niet. Onderweg nog een Belgisch echtpaar gesproken dat de weg kwijt was. Zij waren van huis uit naar Barcelona aan het fietsen. Gisteren hadden ze dezelfde weg als ik gereden, over dezelfde col maar zij hebben gelopen want vonden de weg te gortig om te fietsen.
In Girona heb ik een hotel en ben ik vanmiddag/avond gewoon maar eens rond gaan lopen door de straatjes (en een paar boodschappen gedaan die in een stad moesten). Het tijdschema is hier wel even wennen, zeg: Om vijf uur gingen de winkels weer open tot acht à negen uur, en pas daarna kun je in een behoorlijk restaurantje terecht. Maar ik heb dan ook wel echt lekker gegeten.
Er zijn nogal wat vraagtekens over de wijnen die ik tegen het lijf pleeg te lopen. Jos, er gaat nooit een fles wijn mee achterop, ik drink ‘m altijd de avond ervoor leeg. En Leo, vandaag is het een Vinã Extrísima, uno vino tinto de Catalunya (en morgen ook want een grote fles gaat niet op in één avond). Morgen wel lekker een beetje uitslapen.

  • 16 Mei 2010 - 05:46

    Marijke En Ton:

    Ha die Kees zo jij bent al een heel eind, wat een leuke verslagen heb je neergezet en prachtige foto's, we hebben een paar weken gemist, zijn zelf net terug van vakantie, maar we gaan je weer volgen en je hebt wel afgezien met al die regen zeg, gelukkig ga je nu het zonnetje tegemoet, heel veel fietsplezier, maar dat lukt je wel zo te zien.

    Groetjes Marijke en Ton

  • 16 Mei 2010 - 07:04

    Ivo:

    Frankrijk gehad en nu Spanje, het houdt maar niet op! Ik ben onder de indruk Kees.
    Laten we hopen dat het weer nu wel mooi blijft en dat wat jij aan weer gehad hebt langzaam hiernaartoe komt!

    Greetz en veel plezier!
    Ivo

  • 16 Mei 2010 - 08:54

    Judith Van Dijk:

    Hoi Ome Kees!
    Het Dalí museum overslaan, dat kan inderdaad niet!
    Ik vond het echt een geweldig museum! Of eigenlijk is het gewoon zijn huis geweest. Heel bijzonder!

    Ik ga zo even over je bergetappes lezen. was gisteren te moe. Nog een erge jetlag...

    Groetjes,
    Judith

  • 16 Mei 2010 - 09:07

    Joop Van Den Berg:

    Ha Kees,

    Hoe durf je het te verzinnen om het Dali museum over te slaan, goed dat je je bedacht hebt. Ik ben onder de indruk van de prestatie die jij neerzet. Nog een fijne reis verder.

  • 16 Mei 2010 - 18:41

    Eva:

    Girona ziet er mooi uit.
    ik dacht dat je daar pas met pinksteren zou zijn, maar nu ben je er al!
    Groetjes Eva

  • 16 Mei 2010 - 18:59

    Ria:

    dat uitslapen heb ik geloof ik verstoord??
    gr Ria

  • 17 Mei 2010 - 12:56

    Francien:

    leuk om te horen dat je ook van kleur in kunst houdt. aan de foto's te zien moet ik ook maar eens naar Dali gaan kijken zij het dan in nederland.
    en van wijn kan ik ook nog wel wat van je leren merk ik.
    pas o jezelf en lliefs Francien

  • 17 Mei 2010 - 18:52

    Anne-Rose:

    Eindelijk het zonnetje.
    Mooie foto's.

  • 18 Mei 2010 - 20:38

    Jos Van Dijk:

    Ha Kees,

    Je foto's zijn erg mooi. De stadjes zien erg gezellig uit. Het weer is nu ook beter en als je naar de vooruitzichten kijkt dan ga je best weer te gemoed. Geniet lekker op de terrasjes van het lekkere eten en drinken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 136367

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: