Van hotel naar modder - Reisverslag uit Ceret, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Van hotel naar modder - Reisverslag uit Ceret, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Van hotel naar modder

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

12 Mei 2010 | Frankrijk, Ceret

Voor vertrek uit Prades even wat boodschapjes gedaan en de Route de Ria bezocht. Het regende dus ik was blij dat ik die nacht een hotel had. Tot aan het voorlopig laatste grotere dorp Bouleternère over de grote weg en in de regen. Tijdens de koffie werd het droog, en dat kwam mij heel goed uit. De gorges langs de rivier Le Boulès in, klimmen over een schitterend kronkelend weggetje met honderden bochtjes. Wel steeds opletten want er lagen regelmatig flinke keien afkomstig van de berg op de weg. Nog voor de top in Boule d’Amont geluncht. Een prachtig piepklein dorpje tegen de berg op gebouwd. Het kleine kerkje herbergde enkele tientallen pompeus uitgevoerde beelden, grappig om te zien. De top was niet hoog (655m), maar het te overwinnen hoogteverschil nog altijd 500m. Heel goed te doen trouwens. Het bos op deze berg was grotendeels in mos gehuld, ook de bomen tot een paar meter hoog. Aan de andere kant had ik een mooi vergezicht op Perpignan, dat wèl in de zon lag. Ik moest het vandaag met een dicht wolkendek doen. In Céret aangekomen eerst de camping opgezocht en tentje gebouwd. Precies op tijd want toen ik onder de douche stond begon de regen weer. Eten gekookt en gegeten op een picknick tafel onder een afdak, dat is wel fijn. De grond hier op de camping is inmiddels zo nat dat ik nu voor mijn tent zo’n 2 cm in de modder zak als ik erin of eruit wil. Niet echt lekker dus, eigenlijk heb ik daar wel genoeg van nu. Maar ik hoor dat het in heel Europa slecht is dus zal niet (teveel) klagen.

  • 14 Mei 2010 - 01:59

    Leo B:

    Wat is dat nou, een dag zonder berichtje. Ik liep even een paar dagen achter en ben terug aan het lezen vanaf 13 mei. Ik ga zo even de weersverwachting bekijken voor de streek war je nu bent en zet dat zo bij 13 mei. Hopelijk een goed bericht.

  • 15 Mei 2010 - 10:23

    Jos Van Dijk:

    Ha Kees,

    Jammer dat het zo'n slecht weer is. Hier begingt het nu wat beter te worden. Wel een speciale route Route de Ria. Wat moet ik me daar bij voorstellen?.
    Hou vol!!

  • 15 Mei 2010 - 18:15

    Anneke S:

    net weer je verhalen gelezen (liep beetje achter)leuk om te lezen, ook al heb je soms moeite met de regen. Wat je laat zien is prachtig!! Hou vol!

  • 16 Mei 2010 - 22:09

    Harrie:

    Ha die Kees,

    Ja, je droogwinkeltje herken ik wel! Daar hadden we vroeger een andere naam voor! Zolang je met die regen de binnekant van je tent droog kan houden gaat het toch beter als bij de Loire. Je bent erger gewend. Toch? Drijvende branders en zo. Nog niet op de fietstassen hoeven slapen?
    Terwijl ik vanavond met jouw Marian aan de Cote du Rhône zat, ja, ze woont een tijdje bij mij omdat ze coschappen loopt in het Diak van Zeist, zit jij aan de Vinã Extrísima, uno vino tinto de Catalunya. Dat is niet gering! Maar, jij kunt toch wel een fles aan in je eentje? Halve flessen meesjouwen heb je nog nooit gedaan!
    Als je zelfs al kaarsen in Lourdes opsteekt, ga ik toch een beetje in je geloven!
    Knap dat je de Pyreneën al over bent. Ik smul van je verhalen. Nu kun je je spaans een beetje gebruiken. Geniet ervan.
    Hartelijke groet,

    Harrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 136375

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: