Uitgeweken - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Uitgeweken - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Uitgeweken

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

05 Mei 2010 | Frankrijk, Lourdes

De hele nacht heeft ’t hard doorgeregend. Mijn slaapzak is bovenop nat van de condens, het slaapmatje is vanonder nat doordat het water door het grondzeil optrekt. Eigenlijk staat de tent in één grote plas water, want er valt zoveel dat het niet gelijk kan weglopen. Zodra je ergens gaat zitten ontstaat er een vochtige plek. Hier voelde ik me erg ongelukkig bij. Gelukkig is de slaapzak van binnen nog droog gebleven en mijn kleren grotendeels ook. Ik heb m’n spullen opgepakt en een hotel gezocht voor de komende nacht; m’n tent heb ik laten staan (als het morgen een beetje droog is haal ik ‘m op). Dat hotel was een goed idee, want ik heb nu voor het eerst sinds zondag weer droge schoenen.
Tussen de middag kon ik zonder capuchon buiten lopen, het was zowaar nagenoeg gestopt met regenen en minder koud dan gisteren. Ik heb de burcht hier in Lourdes bezocht. Behalve de uitzichten over het stadje vond ik vooral de botanische tuin en het museum dat erin gevestigd is heel leuk. Dit Pyrenees museum laat allerlei dingen over het leven in de Pyreneeën door de jaren heen zien: attributen die herders gebruiken als ze op pad zijn met hun kudde, landbouw werktuigen, (feest)kostuums, en ook een van de allereerste bobsleeën uit de tijd dat de wintersport hier haar intrede deed (rond 1900). In de tuin stonden maquettes van soorten huizen uit de Pyreneeën. Prima vermaakt hier.
Vanavond naar Mac Donalds om dit verhaal op de site te zetten en m’n plan voor morgen maken in geval het “droog” is.

  • 05 Mei 2010 - 17:40

    Eva:

    ik leef met je mee!!
    Maar gelukkig nog een lach op de foto!!

  • 05 Mei 2010 - 17:53

    Judith H:

    In NL viel het op de camping ook niet mee, maar als vijf kinders van 0 tot 4 niet klagen moeten we dat zelf ook maar niet doen he... Succes daar, hoop dat tent weer droog is...

  • 06 Mei 2010 - 10:18

    Ria:

    goed idee dat hotel want natte spullen in de tent, daar wordt je niet blij van. foto's zien er wel leuk uit, dus gelukkig viel er nog wat te zien daar. hier in bonnie scotland al de vallei ingeweest om de lammetjes en schapen te voeren. alles komt uit en is fris groen. groetjes van hier. liefs Ria

  • 06 Mei 2010 - 17:32

    Marian Van K.:

    Ha, die Kees, ja, naar Lourdes gaan kan een beproeving zijn, maar je kunt er weer gelouterd vandaan komen.

  • 06 Mei 2010 - 18:23

    Moira & Ria:

    Ria hss just translated your message for today. Unlucky it is so wet. Hopefully you find the sunshine soon and then send us some. We are not wet today but cool!
    have a nice day tomorrow.

  • 07 Mei 2010 - 02:25

    Leo B:

    hoi kees, even een paar dagen weggeweest, dus even bij moeten lezen.
    Elke keer als ik jouw verhaaltjes lees gaat het liedje met de tekst: "hoe sterk is de eenzame fietser" door mijn hoofd. Volgens mij, heel sterk, ik zie nog steeds een vrolijke lach op je gezicht. heel veel respect en bewondering.
    Jouw verhaaltjes zijn weer leuk om de dag mee te beginnen.

  • 07 Mei 2010 - 12:54

    Jos Van Dijk:

    Ha Kees,

    Waardeloos dat het zo'n slecht weer is. Een hotel is dan nog niet zon'gek idee. Hier is het weer ook niet alles maar het valt nog mee als ik jou verhalen lees. Als het nog zo slecht blijft zou ik de tent in de badkamer van het hotel te drogen hangen. Want als je hem weer nat moet opzetten is hij misschien niet meer waterdicht tot hij echt goed droog is. Als je een beetje redelijk hotel hebt moet dat toch wel passen in de badkamer.
    Groetjes jos

  • 11 Mei 2010 - 15:30

    Anne-Rose:

    Even bij komen is ook 'n prima idee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 136434

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: