Besneeuwde Pyreneeën toppen - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Besneeuwde Pyreneeën toppen - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Besneeuwde Pyreneeën toppen

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

04 Mei 2010 | Frankrijk, Lourdes

Vandaag heb ik ze gezien! Nee, niet die hoge maar de allerlaagste toppen. Na een koude nacht ging de regen vanmorgen over in sneeuw. In Lourdes in de sneeuw lopen, het moet niet gekker worden! Om de kou, regen en sneeuw te ontvluchten heb ik vanmiddag een excursie gemaakt naar de grotten van Bétharram. Prachtige grotten en heerlijk warm daar, 13 graden, terwijl het buiten hoogstens 8 graden is. De sneeuwgrens is volgens het weerbericht gedaald tot 500 meter. Ik heb dan ook besloten om aan de Franse kant van de Pyreneeën verder te trekken, en niet hier eroverheen. Maar dat wordt niet eerder dan donderdag want dan wordt ’t iets droger en warmer, zeggen ze. We zullen zien. Met zulk weer loop je wel met je ziel onder je arm, want leuk is het niet, ook al heb ik toch een prima middag gehad.
Gisteravond in de stromende regen de licht processie aanschouwd. Heel sfeervol en onvoorstelbaar dat de meeste kaarsen bleven branden.

• 04 Mei 2010 - 19:12

Ria:

wel een beetje ongezellig die regen en sneeuw, gelukkig zijn de vooruitzichten wat positiever. Met een zonnetje is het leven toch een stuk aangenamer, zeker voor een eenzame fietser. Gelukkig heb je lekkere koffie in je stamkroeg!!
    liefs Ria

• 05 Mei 2010 - 03:24

Eva:

Jaja, ze zeiden dat de temperatuur in noord spanje de laatste (maand/week) gemiddeld 15 graden was gedaald. Moet niet gekker worden he!! Het is ook behoorlijk uitzonderlijk!
    Nou succes!

• 05 Mei 2010 - 06:53

Anne-Rose:

Nou Kees het zit niet mee daar in Spanje e temperatuur ligt lager dag hier. gek hoor.
    Maar zo te zien zie je toch veel.
    geniet lekker.

• 05 Mei 2010 - 08:34

Paul Van K:

Bergen en dalen: kernkarakteristiek van de aarde, het leven, en dus ook van het weer. Hoe meer regen, des te verkwikkender straks de zon.