Vive la reine! - Reisverslag uit Aignan, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Vive la reine! - Reisverslag uit Aignan, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Vive la reine!

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

30 April 2010 | Frankrijk, Aignan

Vannacht heeft ’t geregend hier, maar bij vertrek was het droog en dat is zo gebleven, al is het wel zwaar bewolkt. Geen oranje-zonnetje dus. Toch op pad of nog ergens oranjebitter te vinden was… .
Overal zie je hier aanplakbiljetten van vide-greniers op 1 mei, bij jullie is dat vandaag al met al die rommelmarkten.
Een korte rit naar Aignan (49km) want ik wilde er vroeg zijn om boodschappen voor drie dagen te kunnen doen. Morgen is hier alles dicht, zelfs de boulangerie! En wat schets mijn verbazing hier in het dorp toen ik het eten had ingeslagen en even wilde uitrusten op het terras? Jawel hoor, een café dat Koninginnedag viert! Een Nederlandse vlag en oranjevlaggetjes buiten over het terras en vanavond kun je er bitterballen en kroketten eten staat er op een affiche. En dat terwijl er niet veel Nederlanders zijn hier, maar de bazin is een Hollandse, en blijkbaar niet republikein. Dus ik heb er één op Beatrix genomen.

• 30 April 2010 - 22:14

Rick:

Je zoekt de cafeetjes wel uit. Nu heb je ook een oranje gevoel zover weg van huis. Zet hem op de komende tijd. Je bent goed op weg en ik lees iedere dag trouw je verslagen het is een hele prestatie wat ik je niet na doe. Ik heb na 1 dag al pijn aan mijn kont. Groeten Rick

• 01 Mei 2010 - 05:04

Ria:

we hebben zo al een verzameling foto's waar je het glas heft, maar nog niet zoveel dat je op de fiets zit.. hoe kan dat????liefs Ria

• 01 Mei 2010 - 07:36

Eva:

Nou das ook toevallig, en wat goed getimed dat je er dan precies nu bent!!
    Je vindt altijd wel een reden om er 'eentje te nemen', haha..
    Nou was het leuk, en lekker de bitterballen?
    Hier was t wel oke. alles goed gegaan, wel een hoop afval, want de schoonmakers staken!!

XX eva

• 01 Mei 2010 - 07:38

Eva:

blijf je hier nu trouwens drie dagen? dat je voor zolang boodschappen hebt gedaan?

• 01 Mei 2010 - 14:31

Marian Van K.:

Net even bijgelezen, liep een week achter.
    Wat ben je al een eind gevorderd op weg naar Spanje.Geen wonder, dat je af en toe "zure benen"hebt.
    Leuk net vandaag in een Hollands café.
    Petje af voor je sportieve prestatie.
    groeten Marian.

• 01 Mei 2010 - 14:32

Marian Van K.:

Net even bijgelezen, liep een week achter.
    Leuk net vandaag in een Hollands café.
    Petje af voor je sportieve prestatie.
    groeten Marian.

• 02 Mei 2010 - 13:50

Theo:

Eén op Beatrix! En op wie de rest?