De vierde week in - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu De vierde week in - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

De vierde week in

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

26 April 2010 | Frankrijk, Périgueux

Het ontbijt bestond vandaag uit een appel en tomaat, later bij de bakker aangevuld met croissant. Is weer eens wat anders en het blijkt nog genoeg te zijn ook.
In Brantôme was niet veel te beleven, maandagmorgen is bijna alles dicht, jammer want op zich lijkt het wel een aardig stadje. De abdij staat er in ieder geval altijd om bewonderd te worden.
Iets verderop ligt Bourdeilles met een kasteel uit twee delen: middeleeuws en een stuk renaissance. Wel even wachten tot twee uur voordat ik erin mocht. Van een heel andere orde dan Villandry, maar toch leuk om te bezoeken. Binnen al een voorproefje voor Spanje gehad want men had er veel Spaans meubilair staan.
Na de oversteek van een grote heuvel ’s middag in Périgueux beland.
Inmiddels begin ik al aan de vierde week van mijn reis. Tot nog toe vind ik het heerlijk om zo frank en vrij op mijn fiets door het Franse land te trekken. De gewone beslommerinkjes van thuis en werk die ben je helemaal kwijt. En iedere dag is anders en dat geeft me steeds weer energie. Ik heb me nog geen dag verveeld. Het weer helpt daar natuurlijk ook bij. Het alleen zijn valt me tot nog toe ook heel erg mee. Eenzaam heb ik me nog niet gevoeld, maar ik heb dan ook regelmatig contact met Ria of de dochters. En deze site schrijven, en vooral de reacties, geeft ook een beetje het idee dat je het niet alleen doet.

:SMS update:: 27 april 2010 :
Tentje langs dordogne, bergerac, na 64km kleine weggetjes. Nu terras bij 25gr! Proost Kees

  • 27 April 2010 - 04:39

    Sandra:

    Hai Keesie!
    Wat een heerlijke reis maak jij! Het klinkt allemaal heel interessant, maar ook lekker relaxed.
    Ik heb Leo trouwens nog nooit zoveel achter de PC gezien:)

  • 27 April 2010 - 04:54

    Harrie:

    Ha die Kees,

    Eindelijk heb ik de site gevonden om je berichten te kunnen lezen.
    Dankjewel voor je leuke kaart en de foto van die Kruisweg. Heb je die kruisweg gelopen? 1,5 meter is nog wel te doen. Toch? Fijn dat je het naar je zin hebt en dat je zo kunt genieten van kloosters, abdijen, kerken, kapellen en andere religieusa.
    Zo wordt het toch nog een bedevaart. Nooit gedacht dat ik je daartoe kon verleiden.

    Hartelijke groet,

    Harrie

  • 27 April 2010 - 05:00

    Harrie:

    Hoi Kees,

    Nou had ik nog een vraagje. Klopt het nou dat de koeien in dat gebied daar een stuk langer zijn dan onze Hollandse koeien? Daar komt toch de naam van de "limousine" vandaan?
    Ben benieuwd naar hun foto's. Volgens mij heb jij me dat ooit verteld.
    Groet,
    Harrie

  • 27 April 2010 - 05:18

    Leo B.:

    hoi Kees, vanmorgen stond dit verhaaltje nog niet op de site, of heb ik niet goed gekeken.
    De vierde week al. Een klein beetje jaloers ben ik wel.
    Veel plezier en tot de je volgende verhaaltje.

  • 27 April 2010 - 15:01

    Jos Van Dijk:

    He Kees,

    Wel een karig ontbijt als je nog een flink stuk moet fietsen. Je hebt dan toch wat meer ondergrond nodig. Raar volk die Fransen.

  • 27 April 2010 - 15:53

    Chris:

    Goed dat je fijn op je terras zit... ik zit hier de zoveelste VarE-Docs bug weg te werken, je weet niet wat je mist! :D

  • 27 April 2010 - 16:40

    Francien:

    iemand op de website kan ergteen genoeg van krijgen want ik ontvang hem nu al 4x. een keer lezen is genoeg want we delen hem hier gezamenlijk al die verslagen van je.
    fijn dat je het heerlijk vind en je niet eenzaam voelt.
    zul je weleen oranje vlaggetje op je fiets doen vrijdag ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 136477

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: