Paringsdans op de weg - Reisverslag uit Brantôme, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Paringsdans op de weg - Reisverslag uit Brantôme, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Paringsdans op de weg

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

25 April 2010 | Frankrijk, Brantôme

Het was al vroeg lekker weer vandaag en ook de koffiestop kwam al snel. In Oradour waar de “dag van de tuinier” gehouden werd. Op zondagmorgen blijkbaar voornamelijk een brocante, waar net zoveel rotzooi wordt verkocht als bij ons op een rommelmarkt. Maar iets voor de tuinier was er niet bij. Ik weer vrolijk verder gefietst de Charente uit en de Perigord in. De hele dag door prachtige natuur: buizerds, continue het irritante “gezang” van een koekoek (die zich natuurlijk niet laat zien), een prachtig lupine veld, veel jong vee in de wei, een 1,5 meter lange slang waarvan de kop door een auto vervormd was. Maar wat leuker was: twee grasgroene hagedissen van zo’n 25cm, die samen midden op de weg een soort van paringsdans aan het uitvoeren waren. Een foto van afstand ging nog, maar toen ik dichterbij een kiek wilde maken vonden ze het toch te intiem worden en spurten het hoge gras in. Als je hier zo rond rijd dan voel je je heerlijk vrij.
Een uurtje later een bezoek gebracht aan de grotten van Villars. Met de gids mee naar beneden voor prachtige formaties van stalactieten (de hangende) en stalagmieten, soms tot een pilaar samengesmolten. Ook waren in deze grot pre-historische tekeningen (paard, bizon) en de krassen van een berenklauw te bewonderen. Heel aangenaam zo’n stop onderweg op een lange en best zware route (73km) die me uiteindelijk in Brantôme heeft gebracht. Minpuntje van de dag: morgen geen ontbijt, want voor broodbestelling staan er nog te weinig mensen op de camping.

• 26 April 2010 - 18:02

Francien:

wat een aankondigings teksten deze 2 dagen. ritsen die open en dicht gaan en paringsdansen......maar al lezende viel het mee.
    die kleine pechjes (voor camping weer terug en geen brood bij het ontbijt )
    maken de andere dingen gedurende de dag vast nog mooier. dat hoop ik maar voor je.

• 27 April 2010 - 06:23

Ria:

wie doet het dan ook midden op de weg???
    Ria

• 27 April 2010 - 14:57

Jos Van Dijk:

Kees,

Ik begrijp dat die slang er niet geheel van opgeknapt is dat hij door een auto is geraakt. En de hagedissen geeft ik groot gelijk, je wilt toch niet gestoord worden tijdens je paringsdans, een beetje privecy mag toch wel!