De Loire bereikt - Reisverslag uit Azay-le-Rideau, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu De Loire bereikt - Reisverslag uit Azay-le-Rideau, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

De Loire bereikt

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

20 April 2010 | Frankrijk, Azay-le-Rideau

Via een leuke kleine weggetjes met afwissellend weilanden, akkerlanden, boomgaarden, dorpjes en een paar grote stukken prachtig bos ’s middag de Loire bij Langeais bereikt. De lunch had ik toen al genuttigd voor de poort van een prachtig kasteel in Gizeux. In Langeais was ik oorspronkelijk van plan door te rijden naar de camping 15 km verderop, maar aangetrokken door een enorm kasteel met ophaalbrug ben ik even blijven hangen. De echte reden daarvan was eigenlijk dat er een zeer smakelijk uitziende salon de thé tegenover het kasteel was. Hier is een meester patissier aan de slag geweest en dus kon ik het niet laten één van zijn creaties te proeven. Het chocolademousse gebakje gevuld met vanillemousse smaakte goddelijk. Uiteindelijk maar doorgereden, want er lag nog veel meer te lonken. De makkelijke weg, wel langer, genomen: over de dijk langs de Loire naar het samenkomstpunt met de Indre en daar stroomopwaarts tot aan Azay-Le-Rideau. Het is hier net een hollands rivierenlandschap. De camping ligt aan de Indre en ik blijf hier twee nachten, zodat ik morgen Villandry kan gaan bezoeken.

  • 20 April 2010 - 21:00

    Judith:

    Ziet er echt helemaal top uit. wat een prachtig weer...

  • 21 April 2010 - 06:00

    Marga:

    Wat een prachtige route kees ik denk dat ik niks meer ga lezen want ik heb zo zin om ooit zo iets te doen...misschien met kunstknie hahahaha

  • 21 April 2010 - 10:18

    Henk Dirven:

    Dag Kees.

    Ik probeer met enige regelmaat je reisverslagen te volgen. Prachtig toch dat je op deze wijze je fietsdroom uit kunt laten komen. Ik denk dat je ogen tekort komt tijdens je tocht. Veel succes de komende weken, maar bovenal véél plezier, geniet van je tocht.

    PS: Het huis dat gek maakt staat nog steeds overeind.

  • 21 April 2010 - 10:46

    Marian:

    Ik ben weer helemaal bij, je bent een eind opgeschoten terwijl de rest van de toeristen vast zat op het vliegveld... :) je ziet er blij uit op de fotos, dat is goed om te zien !

  • 21 April 2010 - 14:11

    Ria:

    ziet er heel gezellig uit, echt vakantie !!
    liefs Ria

  • 22 April 2010 - 11:34

    Anneke Van Dijk:

    Het ziet er gezellig uit en klinkt erg lekker.
    Maar die chocolade mouse en lekkernijen deden toch niet onder van de die van jou zeker?
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 136383

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: