Druiven en graan - Reisverslag uit Berceo, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Druiven en graan - Reisverslag uit Berceo, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Druiven en graan

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

26 Mei 2016 | Spanje, Berceo

Logroño - Berceo 52 km
Druiven en graan, dat is wat er vandaag langs mijn route stond. Ik heb genoten van de tocht van vandaag: lekker weer, mooie omgeving, prachtige uitzichten over de Ebro vallei heen naar de bergen waar ik gisteren richting Logroño reed. Onderweg schattige kleine dorpjes, veelal wel even stevig omhoog. In Fricio een leuke fontein waar op tegeltableau de graanteelt is uitgebeeld.
Veel Camino gangers gezien op een paar stukken van de route. Twee dames uit Breda gesproken die de Camino volgen, ze zaten in een dorpje op een bankje en ik zag gelijk dat het Nederlanders waren.
Eerder op de camping in Berceo dan ik had verwacht, want het laatste stuk ging minder omhoog dan ik had ingeschat. Dat is ook wel eens fijn, gisteren viel het laatste stuk nog tegen.
Lekker relaxed mijn eigen potje gekookt en veel eerder gegeten dan in restaurants mogelijk is. Kan ik op tijd naar bed zonder volle maag.
Kortom een heerlijke dag gehad. Ik blijf hier drie nachten in ieder geval.
Morgen waarschijnlijk een monasterio bezoeken.

  • 26 Mei 2016 - 20:12

    Kees Schmitz:

    Marian (dochter), mijn tent staat maar of het droog blijft vraag ik mij af want er verschijnen steeds meer donkere wolken. Vannacht mag het regenen, als het dan morgen droog is teken ik ervoor.

  • 26 Mei 2016 - 20:36

    Ria:

    mooi je voor je tentje te zien zitten.

  • 27 Mei 2016 - 09:52

    Leo (buurman):

    Zo, dat ziet er goed uit zo voor je tent en 3 dagen op de zelfde stek, niet verkeerd.
    Kan je misschien ook kijken naar de Giro, of wordt die daar niet uitgezonden. Of heb je daar, nu jezelf aan het fietsen bent, geen zin in om te volgen.
    Met Tom Dumoulin in ons achterhoofd niet te vroeg juichen, maar het ziet er goed uit.
    Als je het ook volgt, veel kijkplezier.
    Is het bier trouwens ingewisseld voor wijn, nu je langs druiven fietst?
    Fijn weekend, maandag lees ik weer verder. En dan weten we of we voor het eerst een Giro winnaar hebben.

  • 27 Mei 2016 - 10:07

    Marian Van Kalmthout:

    El vida esta bueno !

  • 27 Mei 2016 - 11:10

    Patricia :

    Heerlijk genieten zo Kees. Wijntje erbij. Hele fles voor jezelf. En hij moet natuurlijk op voordat je verder trekt. Wat een heerlijke reis zeg. Je verhalen blijvend boeiend en je hebt het gevoel dat jezelf ook een beetje meereist. Wij gaan vanmiddag na het werk geniet op onze recreatietuin. Daar groeit alles de tuin en de kas uit. krop andijvie enorm groot. Misschien vriezer erbij kopen. Alles groeit als kool en we hebben we veel plezier aan. mooie avonden hebben we al gehad. een heel verschil met het oerwoud vorig jaar. Het onkruid komt wel ietsje op maar is goed te behappen. Eer van je werk!. Veel plezier verder daaro.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 136242

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: