Via Verde del Aceite - Reisverslag uit Zuheros, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Via Verde del Aceite - Reisverslag uit Zuheros, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Via Verde del Aceite

21 Juni 2010 | Spanje, Zuheros

After the great weekend in Granada, which Ria and I enjoyed very much, it was a bit difficult to start-up again for the biking (I have not been on the bike for 4 days!). But just when leaving the town Jaén the Via Verde del Aceite began. It is a biking path along an old railway track. And this one is going through an enormous area with olive tree yards (aceite = olive). All day I followed this path, for 75 km, the last part of it is called Via Verde de la Subbética, but the view from the bike kept more or less the same. Although I saw a great lot of olive trees, it was not boring. Because there were from time to time other thing to see: old stations some in bad and some in better condition even with the water supply tanks for the trains, tunnels, viaduct with wooden bars as pavement to pass, plants and flowers along the road, some lakes and 3 villages.
After more than 80 km I was at the place where the camping should have been, but the place was a big mess and for sure no camping anymore. Luckily there was a hotel in the nearby village, but to come there was the hardest part of the day. A very steep road into the village, I had to walk for about 300m, biking was no option anymore (at the end of the day). But a shower, a beer and a good bed to rest and everything is OK again. And tonight no cooking but just order a meal, with some wine I guess.
It was nice to bike and travel again.

Today I could see Cor’s explanation (thank you Cor; see a few days ago) for the reason why there are so often two olive trees standing together. One yard has merely only olive trees standing alone, a flat ground around the trees. Another yard has a lot of ‘double’ trees and here you see the earth is build up around the tree, so beneath the earth there will be the original (and very old) tree.

• 21 Juni 2010 - 19:37

Eva:

2-0 voor spanje!

• 21 Juni 2010 - 19:39

Wow, leuk hoor de via verde! lijkt me heerlijk fietsen, ook niet te steil toch, want dat kunnen treinen niet, toch?
    Leuke foto met je fietsje!
    trouwens Portugal heeft 7-0 gewonnen van N-Korea! ZEVEN - NUL!!!!
    Spanje is nog niet klaar hoor.. dus wie weet nog meer goals.. heb je het al gehoord? of kijken ze in je hotel niet?
    XX eva

• 21 Juni 2010 - 20:39

Heel mooi zeg, wel weer wat anders dan Granada.
    Je benen doen het nog na de rustdagen, gelukkig maar.
    liefs Ria

• 21 Juni 2010 - 21:29

Moira & Ian:

Hi Kees . Nice to see pictures of the globe-trotting Ria meeting you in Grenada. You are certainly getting lovely temperatures and scenery. We are enjoying seeing your trip - without the pain of the hard slog at the end of your day! Keep byking. xx

• 22 Juni 2010 - 05:25

Rick:

Ik wis niet dat spanje zo mooi land was. Je geniet er wel van.
    Het was zeker weer wennen na 4 dagen rust.
    Je hebt wel lekker met Ria door kunnen brengen. Nog heel veel succes en geniet van alles wat je nog te zien krijgt.

• 22 Juni 2010 - 08:13

Marcel (CROSS):

Wow! Waanzinnige foto's.
    Eén dingetje alleen: aceite betekent olie :-)

• 22 Juni 2010 - 13:12

Annekee:

Hoi Kees,
    Die mooie zonnige en groene plaatjes zien er geweldig uit. Het ziet er naar uit dat de zomer nu ook hier gaat doorzetten. Ik ben al bijna een week in de lappenmand, flink verkouden onder andere. Ik had net mijn schat van een baas aan de telefoon die naar mijn gezondheid informeerde. Ik was van plan morgen maar weer eens te beginnen maar hij sommeerde me de rest van de week thuis te blijven en eerst goed uit te zieken. Daar ga ik dus met mijn snotterige hoofd zonder calvinistisch schuldgevoel dus lekker van genieten. Volgens mij zijn jouw activiteiten veel gezonder: buitenlucht en veel lichaamsbeweging.

• 22 Juni 2010 - 18:42

Fred:

ik lig alweer een poos achter met lezen zie ik. Ga proberen het vanavond in te halen weet niet of het gaat lukken. Wat ben jij een OH.