Rio Mundo en Andalucía - Reisverslag uit Cañada Morales, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Rio Mundo en Andalucía - Reisverslag uit Cañada Morales, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Rio Mundo en Andalucía

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

07 Juni 2010 | Spanje, Cañada Morales

Met een lekker zonnetje vertrokken voor een niet zo zware dag (dacht ik). Al na 12km afgebogen naar de Nacimiento del Rio Mundo, het punt waar deze rivier ontspringt. De oorsprong is heel duidelijk: vanuit een grot op grote hoogte in een loodrechte rotswand (door de Spanjaarden La Boca genoemd, de mond) klettert het water 80 meter naar beneden om daarna in allerlei watervalletjes nog veel dieper te vallen. Met de fiets moest ik al 2km er naartoe fietsen (heen omlaag, terug steil omhoog) maar daarna ook nog eens 350m hoogteverschil te voet overbruggen om op het hoogst mogelijke punt de oorsprong te kunnen aanschouwen. Het was zeer zeker alle moeite waard, een geweldig gezicht.
Eenmaal weer op gang gekomen ben ik al afdalend Andalusië ingetrokken, in een totaal ander landschap. De berghellingen liggen hier vol met machtig grote olijfboomgaarden. Al die boomgaarden zelf zorgen voor een prachtig lijnenspel op die hellingen. Onderweg zowaar een gezellig terras onder platanen aangedaan, om daarna weer tussen de olijven verder te trekken. Er was nog een tweede uitstapje van de fietsroute mogelijk, naar een middeleeuws stadje Segura de la Sierra, maar toen ik dat zag liggen in de hoogte dacht ik: dat ligt daar mooi, vooral laten liggen.
Zonder dat uitstapje werd het vandaag al een hele toer, erg veel omhoog gereden. En de camping die ik op het oog had lag een aardig eindje weg, vlakbij het stuwmeer van Tranco. De camping is wel mooi (zeker voor Spaanse begrippen) en het zwembad was weliswaar nog niet geopend maar het pierebadje wel. Heerlijk even in dat badje afgekoeld en bijgekomen, en een biertje hielp daar ook bij!

  • 09 Juni 2010 - 09:49

    Sonja Weerman:

    He hallo harde zwoeger.

    Het zwoegen en ploeteren zit er voor mij op we hebben het met het hele team gehaald die 100km en wel in 29uur ha ha.
    Het was wel zwaar maar ik heb ontzettend genoten wat een sfeertje echt super.
    Ik wens jou nog veel plezier en hou vol geniet ervan.

    groetjes sonja

  • 09 Juni 2010 - 11:32

    Marga:

    zo dat is een mooi stukje spanje nog 3 weken en dan zit ik ook in spanje alleen zonder fiets.. even lekker een weekje luieren in de spaanse zon. Kees heel veel plezier met het laaste stuk van je fietstocht. En de groeten uit de spinning klas.

  • 09 Juni 2010 - 14:59

    Ria:

    heel mooi alles, liefs Ria

  • 09 Juni 2010 - 15:06

    Hans&annemiek.:

    Hallo Kees.
    We hebben net je verslag gelezen en gezien dat je het nog naar je zin heb.
    Wij zitten volop in de verkiezingen,en in de voetbal wat zaterdag begint.Hier is het vandaag erg nat.We hopen zondag een drogen dag te hebben met de hele fam.
    Nu Kees de groete van ons
    en we horen van jou.

  • 09 Juni 2010 - 15:25

    Anne-Rose:

    Hoi wat een schitterende
    waterval. Andalusië ben ik regelmatig geweest.
    Marie-Luise woont daar.

  • 09 Juni 2010 - 21:22

    Ben:

    Wat een prachtige foto`s
    Je badje en je pilsje heb je zeker verdiend.
    Gelukkig heb je het weer mee.
    Hou je taai en groetjes ook van Anneke

  • 10 Juni 2010 - 05:57

    Rick:

    Ha Kees,

    Ik zie dat je nog steeds aan het genieten ben. Wat heb jij toch een fantastische vakantie.

    Nog bedankt voor je kaart. Leuk dat je aan me gedacht hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 137163

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: