Olijfboompatronen - Reisverslag uit Francavilla al Mare, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Olijfboompatronen - Reisverslag uit Francavilla al Mare, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Olijfboompatronen

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

11 Juli 2023 | Italië, Francavilla al Mare

Picciano - Loreto Aprutino - Pianella - Castellana - Santa Giovanni T. - Francavilla al Mare 56 km

Het ontbijt was wat laat vandaag, half negen, kon niet eerder in deze B[e-38]B. Daarentegen op een heel mooi plekje met uitzicht op de heuvels en een prachtige bouqanville. Direct na het ontbijt op de fiets gesprongen want het zou weer goed warm worden vandaag.

De route ging richting Chieti over paar heuvelruggen tussen rivieren, waarvan enkele zo goed als droog staan. Onderweg heel veel olijfboomgaarden met soms mooie patronen op de hellingen. Wederom een prachtige tocht geworden.

Omdat het zo warm was heb ik wat vaker en langer een pauze genomen, en dat is goed bevallen. Ik ben de dag beter doorgekomen dan gisteren. En de route er ook op aangepast. Oorspronkelijk zou ik naar Chieti gaan, maar die stad ligt op 350 m hoogte. En daar zou ik dan in de middag op het heetst van de dag vanaf bijna nul naar boven moeten sjokken. Dat leek mij geen goed plan, dus een route gezocht die ook niet vlak was maar wel minder hoog. Chieti heb ik maar rechts laten liggen.

De laatste kilometers waren makkelijk omdat ik kon afdalen naar de zee. Nadat mijn tentje was opgezet heb ik een heerlijke verkoelende duik in de zee genomen. Die is zo lekker: niet warm en niet koud. Mijn tent staat op een klein plekje maar met schaduw een groot deel van de dag. Morgen blijf ik hier een dagje staan. Dan kan ik wasje doen, boodschappen en eens kijken naar het plan voor de laatste 10 dagen tot het vakantiehuisje.


  • 11 Juli 2023 - 21:01

    Kees Schmitz:

    Marian: wat denk je van mijn koffie? Die drink ik gewoon lekker warm hoor.

    Ria: met die hoge temperaturen worden de ritten korter en de pauzes langer [e-1f60e]


  • 12 Juli 2023 - 09:37

    Rita & Filip:

    Geniet maar van je rustdag, en doe nog maar een duikje in zee.

    We hopen dat je de komende dagen niet al te veel last van de hitte.


  • 13 Juli 2023 - 07:37

    Marian :

    Goed om te horen dat je nog niet van je geloof bent gevallen, en de koffie nog lekker warm drinkt! Ik kreeg pas een dag later bericht van dit bericht, maar nu had ik lekker wat te lezen :)

    Gaaf ziet het eruit met al die olijfjes! Jaloers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 136468

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: