Appeltjestocht - Reisverslag uit Bozen, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Appeltjestocht - Reisverslag uit Bozen, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Appeltjestocht

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

22 Juni 2023 | Italië, Bozen

Prato all Stelvio - Merano - Bolsano 89 km

Vanmorgen dik bewolkt en met een paar spetters toch wel droog ingepakt. Weersvooruitzicht: boven de 30 graden, in de avond tot en met morgenochtend zeer grote kans op regen. De hele dag was het drukkend warm, tot zo'n 33 graden. Nog geen regen gehad maar wel al buien zien vallen. Hopelijk valt hier ook wat vannacht dan koelt het wat af.

De hele dag door het dal van de Etsch gereden. Een bruisende rivier gevoed door talloze bergbeken. Er ligt een makkelijk fietsend fietspad, bijna vlak en ook veel aflopend. De hele rit ging eigenlijk door één grote boomgaard. Tientallen appelboomgaarden, vrijwel onafgebroken, ben ik gepasseerd of soms er gewoon doorheen. Is eens wat anders dan bossen. Halverwege even de stad Merano in geweest.

Leuke tocht, tot vlak voor Bolsano, ook wel Bozen genaamd want er wordt nog steeds Duits gesproken hier.

Bij Bolsano werd het zoeken naar mijn hotel dat paar kilometer buiten het centrum ligt, maar daar kost het dan ook minder dan de helft van in de stad. Een hele buitenwijk met industrie door en tot vlakbij het vliegveld (niet te horen). Prima hotel en vanmiddag lekker een duik in het buitenzwembad genomen om af te koelen.

Morgenochtend eerst Bolsano centrum bekijken en dan verder zien waarheen.

• 22 Juni 2023 - 20:22

Kees Schmitz:

Scherp opgelet Joke, ik was daar inderdaad met andere fietser, die ging nog een beetje hoger (op racefiets).

Ik kom regelmatig andere fietsers tegen. Vanmiddag nog een stel met kind, wonen in Frankrijk en nu een weekje op vakantie fietsend vanaf Innsbruck naar Bolsano en weer terug met trein.

• 22 Juni 2023 - 20:22

Marian :

Kon je al wat plukken? Daarvoor is het vast nog te vroeg [e-1f600] slim dat je met de regen een hotelletje heb gezocht!

• 22 Juni 2023 - 20:51

Filip En Rita:

Kees, heel leuk om je dagboek te lezen. Boeiende verhalen.

Leven in het moment en er steeds het beste van maken... top!

Gefeliciteerd met je kleinkind.

Een babyshower van op afstand en toch van dichtbij, knap bedacht van Eva!

We kijken uit naar je volgende schrijfsels.

Succes!

• 22 Juni 2023 - 21:16

Marijke:

Hi Kees, je bent weer op voor mij bekend terrein: straks behalve appels, druiven aan de andere kant van de weg!

Als je morgen de stad verkent: echt even Ötzi bezoeken!

Toen wij in Bolzano waren, regende het pijpenstelen [e-1f609]

• 22 Juni 2023 - 22:34

Ria:

Klinkt als een rustig dagje Keessie, makkelijker dan de beklimming gisteren.

Hier zie ik al druiven in je takken hangen nog heel klein en groen,

• 23 Juni 2023 - 09:20

Marian Van K:

Echt een feest van herkenning je stukjes te lezen. Wij zitten het weer helemaal op te halen. Dat vond ik zo leuk in Noord-Italië dat je de naambordjes in twee talen zag, eerst Duits bovenaan en later Italiaans bovenaan. Goed om je Italiaans op te halen. Het is in het noorden van Italië helemaal nog zo’n Tirools sfeertje, vind je niet? Fiets ze maar weer vandaag.