Reisje langs de Hochrhein - Reisverslag uit Feuerthalen, Zwitserland van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Reisje langs de Hochrhein - Reisverslag uit Feuerthalen, Zwitserland van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Reisje langs de Hochrhein

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

10 Juni 2023 | Zwitserland, Feuerthalen

Waldshut-Tiengen - Hohentengen am Hochrhein - Lottstetten - Schaffhausen - Feuerthalen 54 km

Een reisje langs de Rijn vandaag. Niet alleen maar langs de oever, af en toe ook landinwaarts, dus genoeg afwisseling. Soms tientallen meters boven het water en dan weer bijna met je voeten in het water. Leuke route geworden met veel klaprozen in de bermen en ook nu weer heel veel zwevende roofvogels. Fascinerend.

Het hoogtepunt was natuurlijk de Rheinfall, oftewel de waterval van Schaffhausen. Eén kolkende en bruisende massa water dat daar naar beneden valt. Ik was daar ooit geweest samen met Fred, Leo en Ben aan de Zwitserse kant, op het plateau waar je nat wordt. Nu was ik aan de Duitse zijde en dan kun je het geheel goed zien en overzien. Een schitterend gezicht!

Daarna ook Schaffhausen zelf nog even rondgewandeld, leuk stadje met ook hier veel beschilderde gevels en ornamenten aan de huizen.

De camping ligt een paar kilometer verder en ik was daar eigenlijk al vroeg. Is ook weleens lekker. Gisteren al een plekje gereserveerd, nog geen antwoord gehad maar het was wel doorgekomen. Camping ligt aan de Rijn oever. Ik realiseerde me pas na het douchen dat ik ook eerst een "duik" had kunnen nemen en dan pas douchen. Beetje dom dus.

• 10 Juni 2023 - 20:19

Kees Schmitz:

Antwoord op wat vragen:

Ja het is hier ook lekker warm, 27 graden vandaag. Volgens het weerbericht blijft dat de komende dagen zo. [e-1f60e]

Op de camping regelmatig praatje met andere trekkers, op de fiets of motor. Je staat meestal dicht bij elkaar en dan gaat dat wel snel.

Gisteren een Australisch stel en een Spanjaard gesproken, beide vanuit Zwitserland de Rijn afzakken op de fiets. De Aussies hadden dezelfde tent als ik alleen zij 2- persoons.

• 11 Juni 2023 - 06:47

Eva:

Leuk weer! Heb je uiteindelijk wel een duik genomen? Of wordt dat je ochtend douche?

Fijne dag weer vandaag.