Drielandenpunt - Reisverslag uit Obereisenbach, Luxemburg van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Drielandenpunt - Reisverslag uit Obereisenbach, Luxemburg van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Drielandenpunt

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

29 Mei 2023 | Luxemburg, Obereisenbach

Stavelot - Montenau - St.Vith - Burg-Reuland - Ouren - Harspelt - Dasburg - Obereisenbach 81 km

Vanuit Stavelot kon ik gelijk steil omhoog om van de rivier weg te komen. Na een op en neer gaande tocht kwam ik in Montenau (via de Klosterstrasse, dus in Duitstalige regio van België aangekomen) bij de Vennbahn uit. Dat is een fietsroute over een voormalige spoorlijn door een gebied met moerassig hoogveen. Prachtig!

Deze route leidde naar Sankt Vith en daarna nog even verder naar Burg-Reuland. Makkelijk fietsen en dat is ook wel even fijn!

Mijn weg vervolgd via een regionale fietsroute maar die gaat gewoon omhoog en omlaag. In Ouren zou ik afslaan en dat is vlak voor het drielandenpunt België- Luxemburg- Duitsland. De hele dag trouwens al telkens de grens over en dat leverde gelijk een zevental KPN-sms'jes op.

Vanuit Ouren wilde ik de route hoger op de berg nemen omdat ik dan meer keus had in campings waar ik eventueel zou kunnen neerstrijken. Nou dat heb ik geweten! Vanaf de rivier de Our ging het gelijk zeer steil omhoog, dat werd mee echt te machtig. Lopen dus, een kilometer of zo. Net weer op de fiets geklommen schiet er een ree over de weg, da's altijd een leuk gezicht. Eenmaal op de top kon ik over de Duitse heerwegen op en neer golvend lekker doortrappen naar Dasburg. Daar ben ik zo ongeveer naar beneden gevallen en kwam ik zoals bedoeld in Luxemburg bij de rivier de Our.

Helaas de camping op mijn kaart bestond niet meer, maar verderop lagen er nog meer. Nog even volhouden en toen ben ik bij een europarcs camping (nou ja meer huisjes dan tent) aangeland. Vanwege Pinksterweekend golden nog de topprijzen, maar er bestaan nog aardige mensen genoeg. Dus ik mag voor een zeer redelijke prijs en nachtje staan; is maar een zesde van de hotelkamer gisteren. [e-1f600]

Morgen weer de rivier over en het Naturpark Süd Eifel doorkruisen.


  • 29 Mei 2023 - 21:14

    Marian :

    Heeee een ree! Dat duurde niet lang :)


  • 29 Mei 2023 - 23:48

    Ria:

    Je schiet lekker op....


  • 30 Mei 2023 - 08:31

    Joke:

    [e-1f44f] zo zeg, dat gaat goed! Nog geen spierpijn?


  • 30 Mei 2023 - 08:31

    Cor Van Dijk:

    Dag Kees,

    Mijn berichten met wensen voor je reis hebben je niet bereikt, denk ik, Niettemin, alle goeds.

    Voor nu, morgen, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geen gasten om feest te vieren, maar ja, de reis op zich is toch ook een feest, een gróót feest. Geniet ervan.

    Vriendelijke groet,

    Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 136428

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: