Arrivé a Paris - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Arrivé a Paris - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Arrivé a Paris

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

19 Augustus 2016 | Frankrijk, Parijs

Burgos - Paris, treinreis
Vanmorgen per taxi naar het station van Burgos en vandaar met de intercity naar Barcelona. Op het eerste gedeelte reed de trein door gebied waar ik op de fiets ben geweest tijdens mijn tocht. Dat is leuk want je herkent dan dingen in het landschap. Het Cantabrisch gebergte zag er van een afstandje vanaf de vlakte indrukwekkend uit en toen bedacht ik dat ik daar zes keer overheen gefietst ben!
De trein was keurig op tijd in Barcelona en nadat ik daar wat gegeten had de TGV in die ook op tijd vertrok. Deze reed in Spanje door het gebied rond Girona en Figueres waar ik zes jaar geleden gefietst heb. De trein volgt tot aan Nimes de kustlijn langs de Middellandse Zee, die je op een aantal plekken ook kunt zien. Nou was het niet bepaald een hoge snelheidstrein maar meer een boemeltje op dit traject, Pas na Nimes werd de gashendel opengedraaid tot tegen de 300 km/u. Hier had ik prachtig zicht op de Mont Ventoux en de Alpen, totdat het donker werd.
Tegen elf uur stapte ik het Gare de Lyon in Parijs uit en stond gelijk in de verkeerschaos voor dat station. Maar het zag er ook gezellig en levendig uit met al die brasserieën op een rij. Dus voordat ik naar het hotel ben gelopen heb ik eerst even de sfeer geproefd op het terras van zo'n brasserie.
Al met al een vermoeiende reisdag, niet dat ik veel inspanningen heb verricht maar je zit maar een beetje te hangen. Morgen (inmiddels al vandaag) op naar Gare du Nord, waar ik Ria en Marian weerzie. Daar heb ik wel zin in.
Het is leuk om te horen dat zovelen van jullie hebben genoten van mijn verhalen en foto's. Ik heb genoten van jullie reacties daarbij. Het is fijn om te merken dat mensen met je meeleven tijdens zo'n geweldig avontuur. Dus jullie ook bedankt voor alle reacties en het "meefietsen".

  • 20 Augustus 2016 - 08:54

    Joke:

    Het was leuk om je te volgen op al je avonturen. Ik wens je een fijn weerzien met Marian en Ria i Parijs. Ik sprak Marian 'vannacht' nog en ze had daar veel zin in!
    Goede reis nog even dat laatste stukje naar huis.

  • 20 Augustus 2016 - 09:54

    Wim Pleeging:

    Kees welkom thuis !je zal de eerste dagen wel moeten wennen,of wel afkikken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 136449

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: