Het witte stadje - Reisverslag uit Miranda do Douro, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Het witte stadje - Reisverslag uit Miranda do Douro, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Het witte stadje

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

10 Augustus 2016 | Portugal, Miranda do Douro

Miranda do Douro, rustdag 0 km
Na een onrustige nacht, het bleef maar stormen, nog even wat langer in bed blijven liggen. De eerste van drie verhalen van Baantjer uitgelezen. De rest van de ochtend besteed aan de route voor de laatste week en wat daarlangs nog te zien valt. Het einde gaat nu echt in zicht komen en dat vind ik prima. Het is een geweldige reis geweest en ik heb wel zin om weer thuis te zijn bij Ria en dicht bij de meiden.
Morgen Spanje in, op de foto met de Douro kun je zien waar ik naar beneden rij (rechts) en waar ik dan omhoog mag Spanje in. Woensdag hoop ik in Burgos aan te komen om donderdag alles in orde te maken voor de terugreis. Mijn fiets wordt opgehaald en in Den Haag thuis bezorgd. Ikzelf stap vrijdagmorgen vroeg op de trein naar Barcelona om daar over te stappen op de TGV naar Paris! Zaterdag wordt ik daar dan verwelkomd door Ria en Marian, waarna we zondagavond ook per TGV naar Nederland terugkeren.
Terug naar vandaag. Vanmiddag Miranda do Douro in geweest om het wat beter te bekijken dan gisteren. Het is een vrijwel volledig wit stadje met leuke straatjes en aardig wat volk. Het nieuwere deel van het centrum deed me denken aan een badplaats met al die souvenir en andere snuisterijen winkeltjes. Het oude centrum is nog aardig authentiek gebleven met leuke details aan de gevels. Ook op het centrale plein is het goed toeven op het terras van mijn "stamcafé". Ik kon nu gewoon in de zon gaan zitten want het was helemaal niet heet vandaag. In tegendeel, toen ik vanmorgen zat te ontbijten en een reisgids te lezen had ik mijn warme vest aan en tot boven toe dicht geritsel. Het waaide nog steeds zo hard dat ik achter mijn tent was gaan zitten om er minder last van te hebben en volgens internet was het hier om twaalf uur nog maar 17 graden. Vanmiddag is dat een beetje bij getrokken en nu is het lekker warm.

  • 10 Augustus 2016 - 22:49

    Ria:

    Je hebt nu wel alle weertypes gehad zeg. Het gaat nu zeker opschieten .......... op naar Spanje

  • 11 Augustus 2016 - 07:11

    Sandra:

    Lieve Kees,
    Tja...wat gaat het dan opeens snel. Je laatste weekje van de fietstocht. We hopen dat je nog volop kan genieten en zijn blij je weer snel als buurman te hebben.
    Heel veel liefs van Leo en Sandra

  • 11 Augustus 2016 - 19:09

    Anne-rose:

    Ha Kees kan me voorstellen dat je lekker naar huis wil.
    Leuk dat witte stadje.
    Zelf ook wel eens een wit stadje in het zuiden van Spanje gezien.
    Nog een paar dagen. groetjes Anne-Rose.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 136371

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: