Nog een dagje genieten in de bergen - Reisverslag uit Boñar, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Nog een dagje genieten in de bergen - Reisverslag uit Boñar, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Nog een dagje genieten in de bergen

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

12 Juni 2016 | Spanje, Boñar

Riaño - Boñar 71 km
Toen ik vanmorgen wakker werd zag ik weer zo'n prachtig natuurverschijnsel: het meer en de bergtoppen waren zichtbaar, daartussen hing een mooie nevelwolk (foto). En nog geen kilometer onderweg alweer gestopt voor een foto van het meer als spiegel voor de bergen.
Mijn rit vandaag voerde over de Puerto de Tarna (1490m), direct gevolgd door de Puerto de Las Señales (1625m). Dit keer geen afdaling hiertussen dus dat was wel relaxed. Het is een flinke omweg die ik gemaakt heb om maar een heel klein stukje dichter bij León te komen. De omweg was het meer dan waard. Ik heb de hele dag in een schitterend landschap rondgereden en had elke kilometer wel kunnen stoppen voor een foto (niet gedaan). Overal zicht op de bergen om me heen en op veel plaatsen uitzichten met wel vijf lagen bergen achter elkaar. In dit gebied waren veel hellingen in het geel getooid door een plant die veel op een brem lijkt. Op één plek kleurde de berghelling bijna paars van een heide die wel een meter hoog was. Prachtig zoals dat er dan bij ligt. Verder veel grillige rotsformaties in alle soorten en maten en kleuren. Ik heb heerlijk genoten van deze geweldige omweg.
De aankomst op de camping was een beetje een domper op de dag, maar die kan niet stuk hoor. Een vrij groot terrein, nog lang niet vol gelukkig, met beperkte voorzieningen (net genoeg). Het heeft een uur gekost voordat ik was ingeschreven. Ik wilde geen stroom en dan mocht ik alleen op bepaalde plekken staan, echter die mevrouw kon mij niet vertellen welke wel en welke niet. Ze gaf een lijstje met nummers van de percelen waar geen stroom was, echter de nummers staan nergens op het terrein en de kaart in de receptie klopte ook niet met de werkelijke plattegrond. Uiteindelijk een redelijk plekkie gevonden en mij ingeschreven. Dát duurde ook een stiefkwartiertje, volgens mij was de señora nieuw hier en begreep ze nog niet waar ze mee bezig was. Telkens bellen naar iemand met vragen over het computerprogramma, en aan mij vroeg ze waar het nummer in het paspoort stond (Europees paspoort!). Maar ik zit nu lekker aan de koffie voor mijn tentje dit verhaal te schrijven. Morgen naar León, ik heb al hotelletje geboekt in het centrum.

  • 12 Juni 2016 - 20:45

    Kees Schmitz:

    Annekee, ik heb nog een andere koe op diezelfde berg, misschien heeft ZIJ wel hoeven.
    Ja, die teken/aquarel spullen heb ik bij me, speciaal voor dit soort dagen zoals gisteren. Vind ik altijd leuk en ontspannend om te doen. Dit keer nog goed gelukt, al zeg ik het zelf.

  • 12 Juni 2016 - 21:23

    Marijke:

    Wow, prachtige foto's!!!!

  • 13 Juni 2016 - 07:59

    Leo (buurman):

    he Kees, bedankt voor de kaart?
    Wat een mooie foto's en wat een leuke verhaaltjes iedere dag.

  • 13 Juni 2016 - 15:36

    Patricia Van Dijk:

    Hoi Kees,

    Nog steeds leuk je reisverhalen te lezen. ik zag op 1 van de foto's dat je ook al een aardig mooi kleurtje te pakken hebt gekregen. Dat zal alleen maar beter worden, hoe zuidelijker je komt. In NL zitten we in een weerdipje, maar je weet na regen/wolken komt altijd zonneschijn. geniet ze, Groetjes Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 136462

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: