Hij staat! ! - Reisverslag uit Montmaurin, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Hij staat! ! - Reisverslag uit Montmaurin, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Hij staat! !

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

03 Mei 2016 | Frankrijk, Montmaurin

Lombez - Montmaurin 50 km
Vanmorgen voor het eerst in korte broek vertrokken en het eerste uur had ik daar bijna spijt van (weer was minder dan voorspeld), maar daarna was het OK.
Door de vallei van de Save en daarna steeds hogerop. Prachtig landschap onderweg met af en toe zicht op de Pyreneeën, heel vaag.
Mijn plan was op een camping te eindigen vandaag en dat is gelukt. Morgen houd ik een echte rustdag. Ze hebben mooi weer voorspeld, zon en tot wel net boven de twintig graden. Ik ga het beleven morgen, of niet.
De tent staat in ieder geval voor het eerst deze reis. Toch niet voor niets mee gezeuld al die tijd.
Ik merkte dat de vermoeidheid van gisteren en dagen daarvoor vandaag nog aardig in de benen zat. Dus echt lekker luieren morgen.
Één probleempje daarbij: de bakker is vier kilometer van hier en de overige boodschappen minimaal tien. Op de camping hebben ze wel iets (vanavond wortels uit blik en heerlijke wijn) maar niet veel. Echter de dame van de camping is zeer behulpzaam en vriendelijk, ik mocht haar een lijstje meegeven en dan brengt ze morgenochtend de boodschappen mee! Perfect! En een hele uitkomst voor mij, waar ik zeer blij mee ben.
Zit nu voor m'n tentje dit verhaal te schrijven en dat is toch wel even anders dan op een hotelkamer. Het voelt rustiger en meer "thuis". Nu komen er smerige wolken aan dus ga ophouden. A demain!

  • 03 Mei 2016 - 20:35

    Cor:

    Te camping Dutchman

  • 03 Mei 2016 - 21:22

    Marian Van Kalmthout :

    Ziet er gezellig uit, zo voor de tent. Geniet er van

  • 03 Mei 2016 - 23:09

    Ria:

    L euk om je voor je tentje te zien zitten wetend dat je dat leuk vindt.ook een mooi landschap vandaag. Ben je moed aan het verzamelen voor de pyreneen? Gezellige dagen daar, je wordt wel gematst met je boodschappen, maar dat zijn de leuke dingen in het leven van de fiets kampeerder.

  • 04 Mei 2016 - 04:02

    Marian:

    Ziet er vertrouwd uit zo voor je tentje! Rust lekker uit!

  • 04 Mei 2016 - 09:49

    Wim Pleeging:

    Het staat je goed Kees voor je tentje.Het is meer behelpen maar je voelt je veel meer in de natuur.Ik schrijf dit van uit oostenrijk ik ben bij mijn zoon/schoon dochter/en de twee kits.Hier is het weer matig dan weer regen daarna weerwat zon .Ik volg je elke dag .Ik hoop voor jouw dat er meer zon komt. Dat fietst dan toch wat frolijker dan het regent.HG wim pleeging.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 136281

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: