Leuke route door het platteland - Reisverslag uit Sagres, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Leuke route door het platteland - Reisverslag uit Sagres, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Leuke route door het platteland

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

03 Juli 2010 | Portugal, Sagres

Vroeg weg van de camping met een route naar Sagres via kleine weggetjes in mijn hoofd om de grotere plaatsen Portimão en Lagos en de drukke kustweg zoveel mogelijk te kunnen mijden. Naar Portimão ging lekker snel, hier moest ik wel door het noorden van de stad want ik had geen zin om meer dan 20km om te rijden. Na een korte stop moest ik hier echt over de kustweg tot in Odiáxere, waar ik weer de binnenweggetjes op kon. Hier kwamen weer serieuze heuvels te voorschijn en dus weer klimmen. Dat was al een tijdje geleden, maar ik was het nog niet verleerd. Een voordeel is dat het dan ook gelijk weer een heel ander een mooier landschap wordt. In de dorpjes kom je vaak hele gewone maar toch schattige huisjes tegen. Op tweederde van de rit nog een bezoek aan de Nossa Senhora de Guadalupe gebracht dat een van de weinige kerkjes in Portugal in gotische stijl schijnt te zijn. Het was wel gotisch, maar ik vond het niet bijzonder. Hierna nog een stukje over de kustweg, gevolgd door het laatste gedeelte over de oude kustweg. Deze was heerlijk rustig en ik kwam in een soort kaal duinlandschap terecht voordat ik aan het eind van de middag Sagres bereikte. Dit laatste stuk had ik eindelijk de wind mee, want de hele dag stond ie schuin of recht voor en het waaide behoorlijk hard.
Ik sta hier op de camping die nog 5 km van het meest zuidwestelijke puntje van Portugal, Cabo São Vicente, ligt. Het eten heb ik in het voortentje gekookt met mijzelf als windscherm anders wou het water niet koken. Het waait hier zo stormachtig hard. Mijn tentje staat nog maar ik heb er al één zien omliggen.
Morgen het visserstadje Sagres en de rotsklippen hier bekijken, en wie weet nog het strand.

  • 05 Juli 2010 - 15:45

    Anne-Rose:

    Veel plezier.apart die molen.

  • 06 Juli 2010 - 10:32

    Eva:

    Wow. Sagres ziet er mooi uit, ik lees in het volgende verhaal vast of je er heen bent gegaan.
    Groetjes eva

  • 07 Juli 2010 - 06:18

    Judith H:

    Dat is nog eens een molen... En nog een fietspad ook, daar midden in Portugal. Onverwachts!

  • 08 Juli 2010 - 17:59

    Wim.pleeging:

    kees heb je ook de kraam gezien met op schrift hier de laatste braad worst voor amirika?op de punt van portugal.H.G en tot over een maand of zo.wim pleeging.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 136461

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: