Dwalen door Jaén - Reisverslag uit Jaén, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Dwalen door Jaén - Reisverslag uit Jaén, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Dwalen door Jaén

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

17 Juni 2010 | Spanje, Jaén

Vanmorgen het ontbijt genuttigd in een Churrería, uiteraard met churros en in mijn geval na enige moeite churros con chocolate. Best lekker, wel machtig. Daarna met een heerlijk temperatuurtje door de stad gedwaald. Leuke straatjes, pleinen en parken, en gezellige terrasjes, waar je heerlijk kunt genieten in de zon. ’s Morgens een bezoek aan de kathedraal; in renaissance stijl met veel tierelantijnen van binnen, waaronder beeldhouwwerken in de stenen gewelven van het plafond.
’s Middag op weg naar de wijk Magdalena een paar ansichtkaarten op het postkantoor afgeven. Buiten zag ik geen brievenbus, dus even naar binnen. Totaal leeg postkantoor, slechts één man achter een loket, dus ik mijn kaarten afgegeven en wil weglopen. Begint die man een heel verhaal, ik dacht dat ie ging uitleggen waar de brievenbus was, maar nee hoor. Hij probeerde mij te vertellen dat ik toch echt wel een nummertje uit de bonnetjesautomaat moest trekken, ook al was er niemand en had ik mijn boodschap al afgehandeld!. Toch maar nummertje getrokken en toen was het helemaal goed!
In de Magdalena wijk een bezoek gebracht aan het Palacio de Villadompardo. Hierin zijn namelijk Arabische baden te bewonderen. Eerst loop je over wat fundamenten heen op een glazen vloer, en daarna kom je ook in de echte badruimten. Ze zijn wel gerestaureerd maar geven een goede indruk hoe het was denk ik. Leuk is dat ze stervormige raampjes hebben om het daglicht binnen te laten. In het Palacio waren verder nog zaken te bekijken die te maken hebben met het leven en werken in de streek rond Jaén. Dus ook werktuigen en zo voor de olijven, maar ook Spaanse rijtuig en paard-en-wagen benodigdheden.
Alle tijd die verder nog over bleef heb ik mij vermaakt met een bakkie of biertje op het terras. Een heerlijk ontspannen dagje zo met prachtig weer. En dat laatste kun je niet van heel Spanje zeggen want bijna iedere dag zie ik op het nieuws reportages over de hevige overstromingen in het noorden. Ik blijf voorlopig nog maar even in het zuiden.

  • 18 Juni 2010 - 12:35

    Marian:

    Ik miste je verhalen al!
    heel veel plezier met mama dit weekend!!
    liefs

  • 18 Juni 2010 - 19:15

    Eva:

    Nou ziet er weer goed uit! en gelukkig weet je familie je wat bij te praten over de olijfbomen.. wij hebben er ook twee voor de deur bij LTT! ziet er heel tropisch uit!
    Hoe was de stemming tijdens de voetbal of heb je niet zoveel ervan mee gekregen?
    Wij gaan morgen winnen, hopelijk!!
    Fijn weekend met mama..
    Marian en ik hebben vandaag ook onze vakantie geboekt!
    Liefs Eva

  • 18 Juni 2010 - 22:25

    Judith H:

    Even weer tijd nemen om bij te lezen. Leuk dat je bezoek hebt dit weekend! Lijkt me ook wel weer eens fijn, om een maatje bij je te hebben!

    Heel veel plezier samen weer!

    Liefs Judith

  • 19 Juni 2010 - 05:57

    Marijke En Ton:

    Ik zou inderdaad daar maar even blijven met die overstromingen, het is prachtig daar, dat zou je inderdaad van Spanje niet zeggen, heel veel plezier met je vrouwtje dit weekend, maar dat zal wel lukken na elkaar zolang niet gezien te hebben.

  • 20 Juni 2010 - 16:59

    Patricia En Jos:

    He Kees,

    We zullen je verhalen gaan missen want we gaan morgen op vakantie voor 2 weken. Ach onze km en heuveltjes zijn niets met wat jij hebt gepresteerd maar ach je begint rustig aan niet waar? Na de vakantie bijlezen en foto's van je kijken. Geniet er maar lekker van. Zijn die Spanjaarden nog een beetje vriendelijk nu het met de voetbal niet zo gaat?

    Gr, Patricia en Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 136449

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: