Olijfbergen en goede eigenwijsheid - Reisverslag uit Huesa, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Olijfbergen en goede eigenwijsheid - Reisverslag uit Huesa, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Olijfbergen en goede eigenwijsheid

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

10 Juni 2010 | Spanje, Huesa

Met het getik van de regen op de tent wakker geworden, maar ’t regende niet zo hard meer. Na het douchen was het droog, dus ontbijten en inpakken. Nog even de remblokken vervangen en een buitje over laten gaan, en toen wat later dan gebruikelijk op pad. Dat gaf niet want ik had een kort ritje gepland, zodat ik morgenochtend uitgerust en direct aan een zwaar stuk in de fietsroute kan beginnen. Vanaf het vertrek van de camping heb ik tussen (of boven) de olijfbomen gereden, eigenlijk de hele dag. Onvoorstelbaar hoeveel olijfboomgaarden hier op de bergen staan. Ze geven een magnifiek lijnenspel zoals ze daar geschakeerd op de berghellingen liggen.
Na 30 km in Huesa aangekomen, een klein dorp waar alles opgebroken lijkt te zijn. Ook de twee hotels zijn beide gesloten wegens renovatie (daarom kon ik ze gisteren dus niet bereiken per telefoon), dus gevraagd in een bar of er ergens kamers waren. De eerste verwees me naar een plaats 21 km verderop, maar eigenwijs als ik ben toch in andere bar 21 meter verder in de straat gevraagd. En ja hoor, ze hadden een kamer voor me, voor twaalf euries slechts; ontbijt en avondeten moet ik dan ergens in het dorp doen. Voor mij helemaal prima, dus hier schrijf ik nu ook dit verslag en ga straks naar de bieb om het op internet te zetten.

  • 10 Juni 2010 - 16:40

    Marijke En Ton:

    Ha die Kees we vragen ons af of je straks thuis nog wel olijven kan zien en/of eten.

    Het ziet er prachtig uit de foto's en lezen je verslag altijd gelijk als de mail binnenkomt.

    Jammer van de regen, zal je toch niet denken in Spanje regen nu, maar de temperatuur is goed voor jou om te fietsen, veel fietsplezier naar je volgende bestemming.

  • 10 Juni 2010 - 19:33

    Judith Van Dijk:

    Hoi Ome Kees!

    Een beetje regen na zoveel zonnigheid is misschien ook wel weer verfrissend. Hopelijk heb je niet te veel last van de regen. Hier is het al een paar dagen niet zulk best weer.
    Andalusië lijkt me helemaal geweldig. Ik ben daar nog nooit geweest, maar dankzij jouw verhalen kan ik toch een beetje de insiders kant leren kennen.

    Dank je wel voor de mooie kaart!

    Veel plezier de komende ritten!

    Groetjes,
    Judith

  • 10 Juni 2010 - 20:52

    Ria :

    Ha Keesie,
    nou het is echt mooi hoor daar, altijd gedacht dat het binnenland van Spanje saai en een droge zandbak was.....
    Hier zie ik de planten met het uur groeien met die regen, maar ook omdat het iets minder koud is nu, denk ik.
    mijn weekend is begonnen.....
    Succes met de zware tocht morgen.
    liefs Ria

  • 10 Juni 2010 - 21:24

    Judith H:

    Ha ome kees

    Succes met de zware tocht van morgen, kan me nu nog levendig voorstellen hoe dat voelt :0)

    Nog bedankt voor de aanmoedigingskaart uit Spanje! Lief dat je daar aan gedacht hebt. Het zag er ook uit als een heel bijzonder dorp... Zal eens kijken of ik aan een fietsmaatje voor een fietsvakantie kan komen...

  • 11 Juni 2010 - 08:51

    Theo:

    Eigenwijs, hè? Dat is weer een nieuwe kant van je ....

  • 11 Juni 2010 - 12:19

    Trees:

    Hallo Ome Kees,
    Wauw! mooi daar :-)

    Jammer van de regen nu.
    Ik vind het heel leuk de verhalen en de route te volgen. Goede reis nog!

    Én bedankt voor de kaart, heel erg leuk!

    Trees

  • 11 Juni 2010 - 12:21

    Trees:

    ps. én succes met de tocht van vandaag natuurlijk, maar daar ben ik mooi te laat mee ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 136376

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: