Met de zon op - Reisverslag uit Aspet, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Met de zon op - Reisverslag uit Aspet, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Met de zon op

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

07 Mei 2010 | Frankrijk, Aspet

Met een heerlijk zonnetje opgestaan, nog wel fris maar met een flinke klim vanaf de start had ik daar weinig last van. Bovendien kon ik nu volop genieten van de uitzichten op de bergen van de Pyreneeën, waaronder de Tourmalet en Pic du Midi. Met de blauwe lucht, de zon, de sneeuw bovenop en de bossen daaronder is het net een ansichtkaart waar je naar kijkt. Echt geweldig gezicht, die panorama’s.
Een mooie tocht gemaakt door de wat lagere delen van de Pyreneeën. In St.Bertrand de Comminges omhoog gefietst en daarboven in het oude dorp geluncht. Waar ik daarna naartoe wilde bleek geen camping, dus een iets gewijzigd plan. Naar Aspet waar ik nu zit. De camping gaat pas om zes uur open, dus mooi even tijd om het verslag van gisteren en vandaag op m’n weblog proberen te krijgen. Vandaag de 2000 km gepasseerd.

• 07 Mei 2010 - 16:03

Judith:

Onwijs cool zeg! En wat mooi met de sneeuw. Het blijft een dappere tocht...

Groetjes uit een druilerig en koud 's-Hertogenbosch!

• 07 Mei 2010 - 17:04

Eva:

Klinkt alweer een stuk positiever en op een van de foto's een mooie blauwe lucht!!
    zo ken ik je weer!
    Liefs Eva

• 07 Mei 2010 - 17:08

Leo B:

Is de wijn op? Ik heb al dagen geen foto gezien waarop je met een glas wijn staat.

• 07 Mei 2010 - 19:49

Elly:

Zo Kees, je bent al aardig op dreef. probeer tussen alle bedrijven door hier je zo goed mogelijk te volgen maar heb soort van moeite om je bij te houden :-)
    Ik geniet iedere keer weer van de mooie plaatjes die je schiet en de verhalen die daarbij horen... ben benieuwd als je nog 93 dagen door fietst want naar mijn idee ga je wel errug hard of is dit -nog steeds volgens je projectplan??
    groetjes vanuit een regenachtig Vlaardingen..

• 07 Mei 2010 - 20:47

Moira :

bit of a dirty calf in that last picture. I think you could have stopped and gave it a little brush up!!
    Ria has been very brave today - holding down a sheep when I had to lamb it! You will see the pictures soon. We are having a good time - no rain but cold wind and sunshine. Party tomorrow night with roast beef and profiteroles! and pavlova!!!! have a nice day tomorrow.

• 08 Mei 2010 - 09:58

Francien:

ik zou zo met je mee willen fietsen,het is er lekker landschap voor.
    veel plezier

• 10 Mei 2010 - 17:04

Jos Van Dijk:

Kees,
    Het wordt allemaal steeds mooier. Maar dat komt ook omdat je de bergen nu ziet. Dat zijn we in NL niet gewent. Die koe heeft ook flink te leiden gehad van de regen. Hij zal wel blij zijn dat het weer weer iets beter is.

• 11 Mei 2010 - 15:22

Anne-Rose.:

Fijn dat je geniet van het uit zicht en bent opgestaan met een zonnetje.
    Goed hoor je 2000 km.
    Veel fietsplezier. Anne-Rose.