Weer op pad - Reisverslag uit Mauvezin, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Weer op pad - Reisverslag uit Mauvezin, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Weer op pad

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

06 Mei 2010 | Frankrijk, Mauvezin

Het gevoel dat ik gisteren had, van opgesloten te zitten in Lourdes tussen duizenden Maria- en kruisbeelden, dat heb ik vandaag weer van me afgegooid. Vanmorgen bij het opstaan was het droog, dus na het ontbijt naar de camping om de tent te halen. Ik heb ‘m nagenoeg droog kunnen inpakken, heel fijn. En toen op pad richting Bagnères de Bigorre. De kortste weg gaat over meer dan 800 meter hoogte en daar het beneden in Lourdes al echt koud was heb ik dat dus niet gedaan. Ik heb een omweggetje genomen over heuvels tot net boven de 600 meter. En daar was het bovenop al hardstikke koud en in de afdaling ijskoud, zelfs zo dat ik meer geremd heb dan normaal om het niet te koud te krijgen. In de middag werd het duidelijk wat warmer en goed fietsweer. Mijn lunchplek was geweldig: naar twee kanten verre uitzichten, waarbij de ene je een blik over het lagere achterland gunde, en de andere kant een prachtig uitzicht op de Pyreneeën bood. De hogere toppen waren nu voor het eerst ook te zien, uiteraard met sneeuw bedekt. Volgens mij was het dorp hier echt Baskisch want de straatnaamborden waren in het Spaans, en het plaatsnaambord in twee talen.
Ik was al vroeg in Bagnères en wilde eigenlijk wel een stukje verder nu het weer er naar was. Dus ter plaatse geïnformeerd naar de mogelijkheden. En na 15 km over een prachtig landelijk weggetje, met twee grote klimmen erin, zit ik nu in Mauvezin. Voor het eten nog een bezoekje gebracht aan de Abdij ter plaatse. Al met al een geslaagde en droge dag, met overal uitzicht op de Pyreneeën toppen, en zelfs een minuut of twee zon! Paul, die minuten zijn inderdaad verkwikkend.

  • 07 Mei 2010 - 16:19

    Marian:

    Wow, wat een uitzicht!!!

  • 10 Mei 2010 - 17:00

    Jos Van Dijk:

    Ha Kees,

    Het uitzicht is echt prachtig. Je ziet ook alvast wat je te wachten staat. De toppen zijn erg mooi maar je zal er straks ook overheen moeten. Ik denk dat je dan ook wel een extra truitje aan mag doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 136421

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: