Hoe sterk is ... - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Hoe sterk is ... - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Hoe sterk is ...

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

02 Mei 2010 | Frankrijk, Lourdes

Vandaag was het dan zover, inpakken terwijl het steeds even regende. Uiteindelijk gelukt, maar wel behoorlijk natte tent. Nog geen kilometer na vertrek moest toch het regenpak aan. Francien, ik heb de goede keus gemaakt want vandaag bleek mijn eigen regenbroek niet alleen goed tegen de regen maar ook tegen de kou.
Eerst een paar heuvels en toen de vlakte op richting Lourdes (80km verderop). Dat wilde ik graag halen vandaag omdat ze voor de komende dagen geen best weer voorspellen. De vlakte was overwegend saai, het regende regelmatig en dan was het ook koud, en ik had tegenwind. Ik voelde me zo wel zielig als eenzame fietser. Maar het goede nieuws is dat ik met twee koffiestops uiteindelijk ben beland waar ik wilde: in Lourdes.
Op de camping had ik het geluk dat het droog was en zelfs een beetje de zon scheen, dus tentje op en alles helemaal droog. Dat is heel fijn.
Nog een gezellige babbel met echtpaar uit Canterbury dat ook 3 maanden op reis is (met auto) door Spanje en Frankrijk. Dat vind ik wel leuk dat je regelmatig toch aanspraak hebt aan mensen; ze zijn vaak nieuwsgierig waar ik vandaan kom met die fiets en waar ik heen ga en zo.
Terwijl ik dit verhaaltje schrijf hoor ik op de achtergrond het gezang uit Lourdes (processie of kerk?).

• 04 Mei 2010 - 13:12

Hans &annemiek.:

Hoi Kees.
    Wij hebben ook in de regen gefiets maar dan in Bad Bentheim,ik vind dat geen pretje je wordt er zagereinig van.Maar voor de rest gaat het goed met je lees ik.Bij de fot's zag ik dat je ook een keer lek gereden heb,zal niet leuk zijn om in de regen te plakken.Kees het gaat je goed groetjes Hans&Annemieke.