1 Mei – Rustdag - Reisverslag uit Aignan, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu 1 Mei – Rustdag - Reisverslag uit Aignan, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

1 Mei – Rustdag

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

01 Mei 2010 | Frankrijk, Aignan

Het heeft de hele nacht geregend en ’s morgens ging dat ook gewoon door. Na uitgeslapen te zijn toch maar op pad voor een wandelingetje naar het dorp. Uitgestorven was het daar op deze Dag van de Arbeid. Alles dicht en alle postwagens geparkeerd, want traditiegetrouw wordt er niet gewerkt op deze dag. Op m’n gemak het dorpje met hier en daar wat leuke huisjes bekeken. Op het plein zag ik een opmerkelijk huis met daarin de Brocanthé, een combinatie van Salon de Thé en Brocante. Ook van binnen: je kon er een bakkie doen maar ook 2e handsspul kopen, gerund door een Nederlander die hier sinds zijn tiende woont. De sfeer was een beetje de Habbekrats ingericht als gezellig café. Vanmiddag de kaart van de Pyreneeën bestudeerd; ik ben er nog niet uit hoe en waar ik erover ga, maar heb nog een paar dagen. Eerst nog Lourdes bekijken. Op de camping hier staan niet veel mensen, maar wat er is is Nederlands.

  • 01 Mei 2010 - 14:46

    Eva:

    in de habbekrats voel jij je meestal wel thuis toch?
    En wat veel nederlanders kom je dan tegen? allemaal hun eigen dingetje daar in frankrijk..

  • 01 Mei 2010 - 17:45

    Ria:

    wat zul je je thuis voelen bij de habbekrats! Misschien een troost voor je, hier heeft het ook geregend en ik heb mijn winterjas weer aan op de fiets. liefs Ria

  • 02 Mei 2010 - 09:58

    Annekee:

    Hoi Kees,
    Wat een stel plaagsters is dat bij jou thuis, zeg! Trek je maar niets aan van die kritische commentaren, hoor. Juist leuk, af en toe een foto met jezelf erop! Dat Brocanthé lijkt me een hemelse plek. Dat ga ik onthouden, voor als ik ooit nog eens zo zuidelijk in Frankrijk kom. Theo en ik gaan graag naar een galerie-cafe in Noyelle-sur-Mer, dat is ook zo'n lekker rommeltje met oude spullen en veel kunstboeken om in te kijken.
    Vandaag valt het hier met bakken uit de hemel. Ik heb de balkondeuren openstaan - het geeft een lentegevoel, dat geluid van de regen op de bladeren - en zit braaf aan mijn (zeer) achterstallige administratie. Het is toch geen weer voor wat anders.
    Ben benieuwd waar je vandaag heen bent getrokken.

  • 02 Mei 2010 - 09:58

    Annekee:

    Hoi Kees,
    Wat een stel plaagsters is dat bij jou thuis, zeg! Trek je maar niets aan van die kritische commentaren, hoor. Juist leuk, af en toe een foto met jezelf erop! Dat Brocanthé lijkt me een hemelse plek. Dat ga ik onthouden, voor als ik ooit nog eens zo zuidelijk in Frankrijk kom. Theo en ik gaan graag naar een galerie-cafe in Noyelle-sur-Mer, dat is ook zo'n lekker rommeltje met oude spullen en veel kunstboeken om in te kijken.
    Vandaag valt het hier met bakken uit de hemel. Ik heb de balkondeuren openstaan - het geeft een lentegevoel, dat geluid van de regen op de bladeren - en zit braaf aan mijn (zeer) achterstallige administratie. Het is toch geen weer voor wat anders.
    Ben benieuwd waar je vandaag heen bent getrokken.

  • 02 Mei 2010 - 10:00

    Annekee:

    Sorry - net als Marjan gisteren 2x op de knop ' plaatsen' gedrukt...!

  • 02 Mei 2010 - 17:52

    Ben:

    Ik ben vergeten onze naam erbij te zetten maar bij deze.
    Ben en Anneke
    Fijne tocht verder.

  • 02 Mei 2010 - 18:02

    Ben:

    Ik zie dat het niet helemaal goed is gegaan.
    We hebben het een beetje laat gehoord maar toch...
    nog een hele fijne fietstijd. Wat zie je zo onderweg veel he.
    De omgeving is overal prachtig.
    Anneke en ik wensen je heel veel mooi weer, mooie tochten en alles wat je nodig hebt om het naar je zin te hebben.
    Hoe staat het met de lekke banden?
    Groetjes Anneke en Ben

  • 03 Mei 2010 - 14:50

    Jos Van Dijk:

    Ha Kees,

    Het ziet er vertrouwd uit. Ik mis alleen de hele drom mensen die er altijd voor de deur stonden voordat we open gingen.
    het lijkt ook wel het winkeltje van malle pietje.
    Over de pyreneeën zou ik nog even rustig nadenken een eerst even naar Lourdes voor de zegen op de goede overtocht.

    Groetjes Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 136418

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: