Korte nacht - Reisverslag uit Giulianova, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Korte nacht - Reisverslag uit Giulianova, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Korte nacht

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

09 Juli 2023 | Italië, Giulianova

Ascoli Piceno - Campli - Bellante - Giulianova 64 km

Eerst nog even de Middeleeuwen van gisteren afmaken. Want toen ik naar bed ging was het feest nog niet voorbij bleek. Vanaf middernacht hoorde ik weer getrommel dat steeds luider werd. Ik dacht dat het in mijn droom was dit indringende geluid, maar het werd toch wel erg hard. De hele stoet met muzikanten, ridders, jonkvrouwen enzovoort kwam terug van het feestterrein naar het Piazza del Popolo. En precies onder mijn kamer door, met tot gevolg dat ik tot kwart over één toen de laatste passeerde niet meer geslapen heb. Soms zit het mee, soms zit het tegen!

Toch vrolijk opgestaan en op pad gegaan. Het eerste deel ging over een doorgaande weg die mij wel mooi leek, maar omdat het zondagmorgen was dacht ik dat de drukte weleens mee kon vallen. En dat was ook zo, goed gegokt. Die route was prachtig met heel veel haarspelden en hoge bergen ernaast. De motorclubs dachten er hetzelfde over, die kwamen met grote regelmaat voorbij.

Onderweg een klein probleempje met mijn versnelling maar wat druppeltjes olie doen soms wonderen.

Rond lunchtijd was ik in Bellante en daar hebben ze een Belvedere met een groots uitzicht tot aan de zee toe. Prachtig! Daarna nog een beetje op en neer om bij het hotel te komen. Een locatie met luxe uitstraling en een heerlijk zwembad ( waar ik al in gelegen heb), en de prijs is iets meer dan de helft van gisteren. Helemaal top!

Overigens het dorp Giulianova ligt wel aan zee, maar het hotel dat officieel in Giulianova ligt ligt er nog wel een aantal kilometers vanaf. Voor morgen weet ik nog niet waarheen de rit gaat. Ga ik zo uitzoeken.


  • 09 Juli 2023 - 18:57

    Annekee:

    Hoi Kees, heerlijk om telkens jouw mooie reisverslag te lezen. Intussen zijn Theo en ik ook op reis, in het Groningse Hogeland. Geen bergen hier, wel mooie vergezichten, idyllische dorpen en leuke fietspaden.


  • 09 Juli 2023 - 19:32

    Marian:

    Wat een prachtig uitzicht! Hopelijk kan je vannacht lekker in stilte slapen ;)


  • 12 Juli 2023 - 09:52

    Fred:

    die blauwe velden vanaf de Belveder zijn dat zonnepanelen ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 136421

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: