Over rivieren en heuvelruggen - Reisverslag uit Santa Vittoria in Matenano, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Over rivieren en heuvelruggen - Reisverslag uit Santa Vittoria in Matenano, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Over rivieren en heuvelruggen

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

07 Juli 2023 | Italië, Santa Vittoria in Matenano

Macerata - Corridonia - Montegiórgio - Santa Vittoria in Matenano 53 km

Aan de oostkant van Italië lopen de rivieren allemaal van west naar oost de Adriatische Zee in. Tussen elke twee rivieren ligt een heuvelrug. En ik ga vrolijk van noord naar zuid en dus moet ik dwars over die ruggen en dalen. Het is een keuze. En om het behapbaar te houden pas ik de lengte van de ritten een beetje aan. En goed uitkienen welke route je neemt, dat is best lastig hier.

Voor vandaag een route bedacht met 12 keer één hellingspijltje, want ik dacht als die wel op de kaart staan dan zal het misschien ook werkelijk maar de stijging van één streepje zijn. Als er geen pijltje staat kan het zomaar een helling van drie pijltjes zijn zoals gisteren!! En wat blijkt, ik kon vandaag alles fietsen, dus" tactiek" geslaagd.

En het werd nog een mooie rit ook. Rustige wegen tussen de velden met prachtige uitzichten en veel zonnebloemen. En telkens voor een dorp omhoog en erna weer omlaag.

Ik zit nu in een B[e-38]B met een grote bergtuin eromheen en een aardige mevrouw die de boel runt. Ze heeft het restaurant voor mij gebeld om een tafel te reserveren, want ik moet er wel 1,5 km naar toe lopen, uiteraard bergop. [e-1f642]

Morgen naar de stad met de 100 torens en bij voorbaat al een kamer geboekt want het is dan zaterdag en het wordt steeds drukker hier. Campings zijn er wel maar die liggen allemaal dicht bij de drukke doorgaande wegen en dat is geen optie voor mij. Vandaag weer eens bevestigd want ik moest een km of 6 over zo'n weg. Niet lekker fietsen.

• 07 Juli 2023 - 18:19

Kees Schmitz:

Ria: Er blijft nog heel veel over om samen te bekijken straks, meer dan in 2 weken kan. [e-1f642]

Marian: Gisteren heb ik lasagne volgens recept van Le Marche gegeten. Lekker maar het speciale lokale is mij ontgaan.

• 08 Juli 2023 - 00:17

Ria:

Stad met 100 torens klinkt ook wel goed.

Mooie foto s, zonnebloemen wauh.

• 08 Juli 2023 - 13:45

Marian:

Wat een mooi gebied, en goed dat je ervan kan genieten met je nieuwe tactiek! Leuk je verhaal weer te lezen!