Mooie tocht, moeilijke dag - Reisverslag uit Urbino, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Mooie tocht, moeilijke dag - Reisverslag uit Urbino, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Mooie tocht, moeilijke dag

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

02 Juli 2023 | Italië, Urbino

Fiorenzuola di Focara - Pésaro - Ginestreto - Colbordolo - Urbino 61 km

Totaal afstand tot nu toe 2522 km

Vanaf vertrek reed ik gelijk op de Via Panoramic, tot aan Pésaro, en weer mooie uitzichten. Pésaro is een havenstad en ligt dus laag aan zee. Hier voor het eerst grote (zeil)jachten gezien. Na koffie en boodschappenstop begon de weg naar Urbino. Dat ligt een stuk hoger dus ik wist dat het klimmen werd vandaag.

De route voerde over kleine wegen met landbouw en natuur afgewisseld met dorpjes, prachtige villa's en af en toe een kasteel. Opvallend waren de grote zonnebloemvelden die al prachtig in bloei staan. Onderweg mooie vergezichten, maar daarvoor moest ik veel op en af.

Bij mijn lunchpauze in Ginestreto, op zo'n 40 km, voelde de benen al niet zo fris meer. Ik wist dat Urbino nog hoger lag dus er nog even tegenaan moest. De camping waar ik eigenlijk naar toe wilde lag nog een paar kilometer buiten Urbino, maar hoger en voor mij aan de verkeerde kant. Ik dacht dat wordt echt teveel. Dus besloten dat ik dan maar in Urbino zelf een kamer zou nemen en deze gelijk geboekt.

Na de lunch weer verder voor de laatste 20 km. Eerst een flinke afdaling waardoor ik weer opnieuw kon beginnen met op hoogte komen. Tot aan Pésaro ging het op en neer, steeds wat hoger dat wel. Maar toch drie keer een flink stuk gelopen omdat mijn benen de hellingen echt niet meer trokken.

Gelukkig kwam ik bij Pésaro aan de hoge kant binnen zodat het allerlaatste stukje grotendeels afliep en meeviel. En naar de straten kijkend hier, die gaan allemaal steil omhoog of omlaag, vrijwel geen horizontaal straatje te vinden.

Al met al was het vandaag een behoorlijk uitputtende tocht en kwam ik doodmoe bij het hotel aan. Wel een mooie tocht!


  • 02 Juli 2023 - 22:48

    Kees Schmitz:

    Annekee: ik heb je 3 foto's met flamingo's gestuurd, in verschillende poses. Ik ben benieuwd naar je resultaat.


  • 02 Juli 2023 - 23:41

    Ria:

    Zo dat klinkt niet best die klimmetjes, want dit is het gebied waar we naar toe komen op vakantie. Oei. Gelukkig had je wel een mooie tocht en nu bijkomen in het pension.


  • 03 Juli 2023 - 05:32

    Marian :

    Bikkel! Ga je nu een dagje uitrusten daar?


  • 03 Juli 2023 - 07:13

    Martin:

    Hoi Kees, zijn de beentjes na een nachtrust weer hersteld?


  • 03 Juli 2023 - 15:24

    Fred:

    het leven van een fietser gaat niet altijd over rozen, maar soms ook over steile bergen


  • 03 Juli 2023 - 17:40

    Eva:

    Pittig hoor! Fijn dat je ook kiest om dingen niet te doen. Hopelijk iets rustiger vandaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 136481

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: