Het prachtige Lago di Garda - Reisverslag uit Magugnano-Marniga, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Het prachtige Lago di Garda - Reisverslag uit Magugnano-Marniga, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Het prachtige Lago di Garda

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

25 Juni 2023 | Italië, Magugnano-Marniga

Trento - Rovereto - Torbole - Magugnano (Porto) 75 km

Vroeg ontbijt in het hostel en op pad. Boodschap voor de lunch doen was er niet bij, alles dicht. Ook de winkels die normaal wel op zondagmorgen open zijn waren gesloten vanwege de festiviteiten dit weekend.

Eenmaal buiten de stad zit je gelijk weer tussen de wijngaarden, naast de rivier de Adige en tussen hoge bergen. Kortom een mooie tocht wordt dat weer. De eerste koffiestop was in Rovereto, moest ik wel even 1,5 km van de route af naar het centrum dat natuurlijk ook hoger ligt. Maar een schattig plekje gevonden voor een heerlijk bakkie met worteltaart en dan is het toch de moeite waard.

Toen was het tijd om de doorsteek naar het Gardameer te gaan maken. Alles over vrijliggend fietspad terwijl de auto's in een kilometers lange file op de doorgaande weg stonden. Ondanks de helling ging ik toch sneller vooruit dan zij. Eenmaal over de top kwam ik uit boven het stadje Torbole, en daar had ik toch een geweldig uitzicht over het Lago di Garda. Prachtig! Dat betekende dus een koffiestop op het terras dat daar precies goed lag.

Twee kilometer afdalen en dan zit je echt aan de oever van het meer. Het was heerlijk fietsen hier omdat er een lekkere bries over het meer waaide en het dus niet zo warm meer aanvoelde. Ook nu grotendeels fietspad dus dat hebben ze goed geregeld. Wel een paar kleine tunnels waar ik doorheen moest en dat blijft toch altijd spannend op de fiets met het achterop komende verkeer. Helemaal goed gegaan.

De eerst camping die ik bedacht had heb ik overgeslagen toen ik de oprit er naar toe zag, 20% of meer. De volgende was stampvol, zelf gekeken maar echt geen klein plekje vrij. De derde bracht uitkomst, weliswaar een klein plekje maar genoeg voor mij. En inmiddels is die groter want de Italianen gaan nu allemaal richting huis.

Toen mijn tent stond heb ik een heerlijke duik in het meer genomen. Koel water, niet koud, en lekker zonnetje erbij. Kortom een heerlijke dag gehad. Morgen mag ik nog wat langer van het zicht op het meer genieten.


  • 25 Juni 2023 - 20:26

    Kees Schmitz:

    Paul: het concilie heb ik maar even laten zitten en ik denk dat dat vanmorgen om half negen ook nog gesloten was zoals de hele stad Trento.

    Eva en Marian: ik begreep van Marian dat jullie ooit in Torbole gekampeerd hebben. Wat ligt dat stadje mooi zeg zo aan het meer.


  • 25 Juni 2023 - 22:02

    Marian :

    Geweldig die fietspaden zeg! Had ik niet echt verwacht in Italië.. en lekker plonzen, toppie!

    Wij zijn daar geweest inderdaad op een camping aan het meer jij Torbole! Heel leuk was dat!


  • 25 Juni 2023 - 23:36

    Annekee:

    Deze plaatjes hebben echt een luxe vakantiesfeer. Dat meer ziet er zalig uit om een duik in te nemen. Dat heb je dan ook gedaan.


  • 26 Juni 2023 - 12:11

    Ria:

    Fijn dat je hebt gezwommen in het meer, ziet er prachtig uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 136454

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: