Alpen in zicht - Reisverslag uit Rettenberg, Duitsland van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Alpen in zicht - Reisverslag uit Rettenberg, Duitsland van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Alpen in zicht

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

14 Juni 2023 | Duitsland, Rettenberg

Bregenz - Weiler im Allgäu - Oberstaufen - Immenstadt im Allgäu - Rettenberg 67 km

Na 3 kilometer warm draaien mocht ik gelijk aan de bak. Op kilometer 15 zat ik op de top, ruim 300 meter hoger dan de Bodensee.

Daar op de top stond een mannetje ook uit te hijgen, we kwamen gezellig aan de praat. En hij fietste een stukje met me mee. Hij was bezig met zijn locale rondje rond het dal. Nu op een e-bike maar hij was dan ook al 85 jaar! In zijn jonge jaren was hij wielrenner en maakte deel uit van het B-team van Oostenrijk. Maar goed hij moest rechtsaf en ik rechtdoor, gute Fahrt!

Een stukje verderop hoorde ik iemand roepen. Toen ik naar beneden keek reed dat mannetje daar weer op een parallel weggetje. Had stiekem een locaal doorsteekje genomen om mij nog even een keer gedag te zwaaien! Erg leuk.

Onderweg naar boven had ik voor het eerst de besneeuwde Alpen toppen gezien. Later op de dag nog meer omdat ik er nu vlakbij zit.

Tijdens mijn lunch, inmiddels had ik ook nog een 13% helling voor de kiezen gehad, zag ik de stoeltjeslift z'n rondjes draaien en hoorde ik het geluid van de zo bekende koeienbellen. Nu wist ik zeker dat ik al aardig op hoogte zat. Aan de wegen is dat ook te merken, iets gelijkmatiger dan de zeer steile van de afgelopen weken en beter te verteren.

De hele tocht was eigenlijk prachtig en het gedeelte voor Immenstadt liep langs een mooi meer, de Alpsee.

Vannacht slaap ik in hotel in Rettenberg. De enige camping in de buurt heeft met koeienletters op zijn website staan: KEIN ZELT!


  • 14 Juni 2023 - 21:51

    Kees Schmitz:

    Marian: Nee, dan ga ik niet meer over de Grossclocknerhochstrasse die in mijn plan zat. Ik heb het profiel in detail bekeken en het is niet erg ervan af te zien [e-1f600]

    Paul: De Reitsma route is een beetje vernieuwd en loopt nu via Garmisch-Partenkirchen en gaat over de Buchenhöhe pas, niet meer over de Brenner pas. De Reschenpas zit er nog wel in. (zie Whatsapp voor meer details).


  • 14 Juni 2023 - 22:52

    Marijke:

    Wat leuk zo’n gezellige local tegen te komen!

    En hoezo was de camping nu weer vol??? Seizoen is toch nog niet begonnen?

    Succes morgen in de bergen [e-1f3d4]️


  • 15 Juni 2023 - 05:55

    Eva:

    Ziet er mooi uit!


  • 15 Juni 2023 - 07:24

    Marian:

    Wat een mooie foto en grappig verhaal!


  • 15 Juni 2023 - 07:25

    Marian :

    Ps. Ik zie jou ook nog wel gaan wanneer je 85 bent ;)


  • 15 Juni 2023 - 08:20

    Joke S.:

    Moet niet gekker worden dat er geen tentjes mogen staan. Ze zijn zeker bang voor ‘jongeren’ die lawaai maken [e-1f600].

    prachtig altijd die bergen in t zicht, geniet ze !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 136447

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: