Naar het puntje van de Bodensee - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Naar het puntje van de Bodensee - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Naar het puntje van de Bodensee

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

12 Juni 2023 | Oostenrijk, Bregenz

Uttwill - Romanshorn - Rorschach - Bregenz64 km

Vanmorgen wakker geworden met een prachtige zonsopgang boven het meer.

Rustige rit vandaag langs de Bodensee met twee koffiestops aan het meer. Lekker genieten.

Bij de oude Rijn-arm Oostenrijk in gereden.

Halverwege de middag op de camping in Bregenz aangekomen. Nog lang niet vol. Dat was afgelopen weekend wel anders, stampvol hoorde ik van medefietsers die daar gestaan hadden.

Nadat tent opgezet was even een lekkere koele duik in het meer genomen. Zalig!

Daarna in de stad gaan eten bij een Griek, prima avondmaal.

Morgen blijf ik hier om praktische zaken te regelen. En vooral om eens een paar dagen vooruit te kijken welke route ik ga nemen. Want als ik dat niet doe dan zou ik zomaar op een dag ergens kunnen komen te zitten waar ik alleen nog maar weg kan over hele steile bergen.

En ik heb gemerkt dat ik best nog veel aankan, maar dat het toch iets minder makkelijk gaat dan op mijn vorige reis zeven jaar geleden. Een jaartje ouder hè!

Wat wel helpt is dat op de Duitse fietskaarten die ik gebruik ook fietsroutes staan aangegeven met stijgingspijltje. Een enkel pijltje kan ik nog aan (3 tot 7 %), maar een dubbele (7 %) kan zomaar boven de tien uitstijgen en dat trek ik fietsend niet meer als het een lange helling is. Met goed puzzelen op de kaart kom ik er wel.


  • 12 Juni 2023 - 20:57

    Kees Schmitz:

    Marian vK: ik denk dat ik hop heb gezien vanwege de stellages, maar het gewas is nog niet zo groot dus moeilijk te zien.


  • 12 Juni 2023 - 21:45

    Paul VK:

    wij hadden destijds de Reitsma route naar Rome. Die liep via de Arlbergpas en de Reschenpas om vervolgens af te dalen naar Bolzano en Trente.

    Gelukkig was de Arlbergpas voor ons als fietsers afgesloten. De treinreis door de spoortunnel was zeer comfortabel en vanaf St Anton am Arlberg konden we lekker naar beneden bollen.


  • 13 Juni 2023 - 02:35

    Marian:

    Supermooi dat meer, klinkt of je echt geniet! Succes met plannen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 136454

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: