Laatste dag met weerzien - Reisverslag uit Mondolfo, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Laatste dag met weerzien - Reisverslag uit Mondolfo, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Laatste dag met weerzien

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

21 Juli 2023 | Italië, Mondolfo

Senigallia - Cesano - Mondolfo 19 km, Totaal afstand 3288 km

Vanmorgen rustig aan gedaan want ik hoefde niet ver (waar) en het zou minder heet worden (onwaar).

In Senigallia wat boodschapjes en bakkie gedaan en daarna langs het strand naar Cesano. Het plan was om vandaar een omweg te nemen naar Mondolfo. Echter onderweg naar Cesano begon mijn versnelling weer op te spelen en dit keer kreeg ik 'm niet goed meer aan de praat. Ik had achter nog twee versnellingen over, de lichtste, dus daarmee zou ik het moeten kunnen halen.

Daarom besloten om de kortste weg naar Mondolfo te nemen zodat ik daar in ieder geval op tijd zou zijn, voordat de dames zouden arriveren en de beheerder van ons vakantie-appartement mij zou ontvangen. En dat is gelukt. Hoe de versnelling te repareren zie ik morgen wel.

Bij het Caffé dello Sport neergeploft en op de dames gewacht. Ria en Trees waren ook mooi op tijd dus samen geluncht en daarna naar het appartement. Een prachtig appartement met uitzicht op zee en heuvels. Klein minpuntje, we zitten op de derde etage en er is alleen een trap (maar dat wisten we vooraf hoor). En een heel vriendelijke eigenaresse.

Voor het avondeten nog even een klein wandelingetje hogerop het dorp in en daarna in het plaatselijke restaurant heerlijk gegeten met een glas wijn om het weerzien na twee maanden goed te vieren. Sowieso dus een zeer geslaagde dag.

Mijn fietstocht alleen is nu echt voorbij. Ik heb er heel erg van genoten, veel mooie dingen gezien, avontuur beleefd en leuke ontmoetingen gehad. Ook al zaten er moeilijke momenten tussen met de soms abnormaal steile bergen en de laatste twee à drie weken met de niet aflatende warmte/hitte, mijn fietsreis is wel ongeveer geworden wat ik gehoopt had. Italië is een prachtig land, vooral als je niet teveel in de kuststrook blijft hangen.

Nu lekker samen met Ria en Trees genieten van een vakantie hier.


  • 21 Juli 2023 - 23:36

    Inge:

    Knap gedaan Kees!!! Geniet nu lekker van de vakantie!

    Groetjes Inge


  • 22 Juli 2023 - 06:50

    Marian:

    Geniet ervan samen!


  • 22 Juli 2023 - 07:30

    Marijke:

    3288 KM in de benen! Geweldige prestatie Kees[e-1f44f][e-1f3fb][e-1f44f][e-1f3fb]

    En dan ook nog dagelijks een altijd leuk en vaak ook héél leerzaam verslag. Dankjewel dat we mochten meegenieten.

    Fijne vakantie met de meisjes[e-1f609]


  • 22 Juli 2023 - 09:16

    Martin:

    Geweldige prestatie Kees[e-1f44f][e-1f44f]! Fijne vakantie!


  • 22 Juli 2023 - 10:28

    Patricia Van Dijk:

    Hoi Kees, gij zijt er, zeggen de Belgen. Wat een mooie reis was het en een hoop kilometers. Ik er van genoten je verhalen te lezen. Alsof je er zelf bij bent. Wel een beetje rustig afbouwen hoor. Wandelen is toch anders dan fietsen. Gezellige vakantie met de dames, andere herinneringen maken en relaxen. Mooie tijd verder. Groet.


  • 22 Juli 2023 - 16:04

    Fotini:

    Wat een fietstocht,Kees! Geniet van je vakantie verder!


  • 22 Juli 2023 - 16:22

    Filip - Rita:

    Kees, wat een prestatie !

    CHAPEAU !

    We vonden het leuk om je avontuur mee te volgen.

    Geniet van je vakantie samen met Ria.


  • 23 Juli 2023 - 11:22

    Miranda :

    Bedankt voor je mooie verhalen en foto’s heb er van genoten nu genieten van je vakantie


  • 23 Juli 2023 - 20:21

    Annekee:

    Van harte gefeliciteerd met het behalen van je einddoel Kees! Dankjewel voor de dagelijkse leuke beschrijvingen die je stuurde, en waardoor we konden meegenieten van de prachtige route die je hebt gefietst. Ik heb er veel plezier aan beleefd.


  • 25 Juli 2023 - 12:11

    Fred:

    okee Kees . je bent er.!!!

    een beetje heet en steil begrijp ik uit je verslagen maar toch mooi. Een goede indruk gekregen van hoe Italie is om te fietsen. Wie weet ? Jij gaat volgende keer misschien liever naar de Noordkaap in December ?

    tot spoedig ziens. Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 136434

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: